آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۱۰۶۵
سیاست
۳

سایه روشن

تلاش خاتمی برای انصراف عارف

محمد خاتمی در دیدار اعضای تحریریه یکی از سایت های خبری گفته است: «من جلسه ای 2 ساعته با آقای عارف داشتم. به وی گفتم چرا می خواهی کاندیدا شوی؟ بر فرض که رئیس جمهور شوی چکار می توانی بکنی؟ هر چه گفتم نتوانستم وی را برای نیامدن متقاعد کنم». این در حالی است که عبدالله نوری در جلسه شورای اصلاحات گفته است: «حضور ما در انتخابات ریاست جمهوری از نان شب هم واجب تر است. اگر در این انتخابات شرکت نکنیم انتخابات مجلس دهم را هم از دست می دهیم چرا که همه ستادها و بدنه اجتماعی را از دست داده ایم و باید سال ها از صحنه سیاسی غایب بمانیم».

روحانی باعث اختلاف شد!

اعلام خبر کاندیداتوری حسن روحانی در محافل سیاسی و رسانه ها باعث ایجاد اختلاف در میان اعضای حزب کارگزاران سازندگی شده است. به گزارش مشرق، برخی اعضا معتقدند چون حسن روحانی نامزد مورد نظر هاشمی است باید از وی حمایت کنیم و برخی دیگر می گویند روحانی هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد و گزینه مطلوب ما نجفی یا جهانگیری است.

اظهارنظر «عسگری» درباره کاندیداتوری «هاشمی رفسنجانی»

مشاور پارلمانی رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به شرایط موجود در جامعه حضور هاشمی در انتخابات سال آینده منتفی نیست. «حجت الاسلام تیمور علی عسگری» در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران درباره حضور «اکبر هاشمی رفسنجانی» در انتخابات آتی گفت: با توجه به شرایط موجود در جامعه حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات سال آینده منتفی نیست. وی افزود: باتوجه به شرایطی که در کشور وجود دارد حضور هاشمی رفسنجانی در این شرایط ضرورت دارد. گفتنی است طی روزهای اخیر برخی چهره ها و تشکل های سیاسی نزدیک به اکبر هاشمی رفسنجانی خواهان حضور وی در انتخابات آینده شدند. این در حالی است که یاسر هاشمی رفسنجانی در گفت وگو با هفته نامه پنجره گفته است: اگر فضا به سمتی برود که نیازی به حضور پدرم در انتخابات نباشد، برای کشور بهتر است. وی با بیان اینکه آقای هاشمی بر تشکیل دولت وحدت ملی مصمم است، ادعا کرد: به دلیل آنکه محور سخنان پدرم اعتدال است، معتدل های چپ و راست دورش جمع می شوند.