آرشیو یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲، شماره ۱۱۵۵
سیاست
۳

ناوگان دریایی ایران در ولگای روسیه

ناوگان دریایی ایران برای نخستین بار در آب های رودخانه ولگا حضور یافت و در یک دیدار غیررسمی با گذر از زیر پل متحرک واقع بر روی این رودخانه به سمت آستاراخان ادامه حرکت داد. به گزارش ایسنا رادیو صدای روسیه با اشاره به این خبر گفت: یگان نظامی منطقه نظامی جنوب روسیه با توجه به نزدیک شدن 2 ناوچه موشک انداز پیکان و جوشن، این پل متحرک را برداشته و مسیر را برای عبور آنها باز کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری ایتارتاس، ناو ولگودونسک متعلق به ناوگان دریای خزر روسیه در این سفر این 2 ناو ایرانی را همراهی می کند.

خبرگزاری «ریانووستی» نیز از برنامه ایران و روسیه برای برگزاری رزمایشی مشترک در دریای خزر خبر داد. به نوشته این خبرگزاری، نیکلای یاکوبوفسکی، معاون فرمانده ناوگان دریای خزر روسیه اعلام کرده ناوهای ایرانی و روسی در نیمه دوم سال جاری میلادی رزمایشی مشترک را برگزار خواهند کرد. وی این خبر را در جریان دیدار با نماینده ای از نیروی دریایی ایران اعلام کرده است. ریانووستی می نویسد: نماینده ایرانی نیز اعلام کرده از فرصت پیش آمده برای شرکت در این رزمایش استقبال می کند اما درباره جزئیات این موضوع اظهارنظری نکرده است. نخستین رزمایش مشترک ایران و روسیه در دریای خزر، سال 2009 و با مشارکت حدود 30 کشتی برگزار شد.