آرشیو شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۱۳۹۵
اقتصاد
۳

سرخط خبر

رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: مجوز بهره برداری از پالم 450 کارخانه لبنی تا آخر شهریور لغو شد و سازمان ملی استاندارد، استاندارد جدیدی برای استفاده از روغن تدوین می کند.

موزه ارتباطات در حالی مجددا شروع به کار می کند که طبق گفته رئیس آن 2، 3 میلیون بازدید ماهانه که معادل درآمد حداقل 2 میلیارد تومانی برای صندوق خزانه کشور است، از آن صورت خواهد گرفت.

وزارت دادگستری آمریکا یکی از بزرگ ترین بانک های این کشور را به اتهام «گمراه کردن» مشتریان وام مسکن به پرداخت 7/16میلیارد دلار جریمه محکوم کرد.

همزمان با آغاز هفته دولت، بازدید از خزانه جواهرات ملی ایران رایگان اعلام شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دغدغه دولت یازدهم در ایجاد اشتغال جوانان تحصیلکرده گفت: امسال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد 30 هزار فرصت شغلی را در سطح کشور تعهد کرده است.

براساس اعلام بیمه مرکزی 9 شرکت بیمه براساس برنامه زمان بندی مصوب شورایعالی بیمه، حداقل سرمایه خود را افزایش داده اند.

علی یزدانی، معاون توسعه مدیریت،منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت از افتتاح 180طرح صنعتی و معدنی در هفته دولت خبر داد.

با آغاز عملیات اجرایی تبدیل اولین نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی، مسوولان وزارت نفت اعلام کردند با تبدیل کل نیروگاه ها به سیکل ترکیبی سالانه 22 میلیارد دلار در مصرف سوخت واحدهای نیروگاهی صرفه جویی می شود.

محمد سعیدنژاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به الحاق 13 هزار و 400 هکتار اراضی به بنادر شهید رجایی و امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: بنادر را مکلف به انعقاد قرارداد با بخش خصوصی کرده ایم.

وزارت نیرو از توافق با بانک مرکزی در زمینه تدوین یک بسته یک میلیارد دلاری برای تکمیل شبکه های آبیاری و زهکشی خبر داد و اعلام کرد: طرح های شبکه های آبیاری و زهکشی به منظور حصول اطمینان از وجود منابع آب کافی، بازنگری می شود.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری تفاهمنامه وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی مبنی بر ضرورت وجود یک سال سابقه مستمر در آخرین کارگاه را برای استحقاق دریافت مقرری بیمه بیکاری ابطال کرد.