رابطه کمال گرایی با حرمت خود در دانشجویان دختر پلیس

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
در دهه های اخیر به مسائل مربوط به بهداشت روان دانشجویان بیش از پیش توجه شده است، از آن رو که دانشگاه ها محیط هایی ارزش یابی کننده هستند، لذا مسئله ای که ممکن است در شرایط ارزشیابی محقق شود، کمال گرایی است. هدف این پژوهش بررسی رابطه بین کمال گرایی با حرمت خود دانشجویان دختر مصوب و دوره های فراگیر تحت آموزش دانشگاه علوم انتظامی است.
روش
این پژوهش از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دختر مشغول به تحصیل در(دوره مصوب و فراگیرتحت آموزش) بودند که از این تعداد 81 نفر از دانشجویان دختر مصوب و 82 نفر از دانشجویان دختر دوره های فراگیر تحت آموزش (مجموعا 163 نفر) در سال تحصیلی 1389-1390 به صورت تصادفی انتخاب شدند و به کلیه گویه های پرسش نامه کمال گرایی تری شورت (1995) و حرمت خود کوپر اسمیت (1967) پاسخ دادند.
یافته ها
با اسفاده از ضریب همبستگی پیرسون مشخص شد که بین کمال گرایی و حرمت خود در هر دو گروه دانشجویان دختر مصوب و دوره های تحت آموزش (فراگیر) ارتباط معناداری در سطح 01/0 < P وجود دارد. علاوه براین تحلیل واریانس چند متغیری تفاوت معناداری را بین دو گروه در کمال گرایی و حرمت خود در سطح 01/0 < P نشان داد.
نتیجه گیری
بر اساس یافته های پژوهش حاضر دانشجویان مصوب از کمال گرایی مثبت و حرمت خود بیشتری در مقایسه با دانشجویان تحت آموزش (فراگیر) برخوردارند. بنابراین باید در خصوص بهبود متغیرهای فوق در گروه دانشجویان فراگیر تدابیری اندیشیده شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
41
لینک کوتاه:
magiran.com/p1194947 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!