اعتبارسنجی محاسبه کارایی مکانیکی به روش برایند انجام کار در مقایسه با روش رایج در یک نیم گام دویدن

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
روش رایج برای ارزیابی کارآیی استفاده از هزینه ی متابولیک و محاسبه ی تغییرات انرژی مکانیکی با توجه به مدل های ریاضیاتی می باشد. این روش معمولا محدود به فعالیت های هوازی و زمانبر بوده و برای آزمودنی محدودیت حرکتی ایجاد می کند. هدف از انجام این پژوهش ارائه و اعتبارسنجی روش جدیدی برای محاسبه ی کارآیی مکانیکی با رویکرد برآیند انجام کار می باشد. این روش قادر خواهد بود تا با استفاده از متغیرهای مکانیکی، محدودیت های موجود را رفع کند.
روش بررسی
16 ورزشکار مرد سالم فعال به صورت در دسترس انتخاب شد. متغیرهای مربوط به سینماتیک و سینتیک دویدن، و همچنین هزینه ی متابولیک آنها حین فعالیت، به ترتیب با استفاده از دوربین، صفحه ی نیروسنج و دستگاه K4b2 ثبت شد.
یافته ها
محاسبه ی کارآیی مکانیکی با رویکرد جدید عبارت بود از: کار انجام شده روی COM بخش بر انرژی مکانیکی کل. کار انجام شده روی COM با توجه به رویکرد جرم- نقطه و انرژی مکانیکی کل با استفاده از تئوری دینامیک معکوس محاسبه شد. به منظور بررسی آماری، فرضیه ی تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون در سطح معنا داری p≤0.05 استفاده شد.
نتیجه گیری
بر اساس نتایج به دست آمده همبستگی معنا داری بین کارآیی مکانیکی به روش هزینه ی متابولیک، و کارآیی مکانیکی به روش برآیند انجام کار مشاهده نشد (0.31 = r، 0.26 = p). نتایج نشان داد رویکرد برآیند انجام کار نمی تواند جایگزین مناسبی برای روش رایج در ارزیابی کارایی مکانیکی باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
39
لینک کوتاه:
magiran.com/p1294423 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!