روش های ساخت و نصب قطعات پیش ساخته پیش تنیده پل و اثر آن در افزایش راندمان و کاهش هزینه ها با نگاهی به روش ساخت سرستون های پروژه صدر

پیام:
چکیده:
با توجه به رشد فزاینده ساخت تقاطع های غیر همسطح در کشور در این مقاله سعی شده است با اشاره به انواع روش های تولید و اجرای پل های پیش ساخته ی پیش تنیده (Precast Prestressed Bridge Systems) رایج در کشورهای مختلف و تاریخچه آن، بررسی مزایا و معایب هر روش صورت پذیرد. که از جمله به بررسی روش های تولیدShort Line و Long Line و روش های نصب دهانه به دهانه، شاهین متعادل و دهانه کامل و مقایسه هزینه ها و راندمان آن ها پرداخته شده است. و همچنین تلاش شده است با ترکیب روش های فوق راهکار مناسب جهت افزایش راندمان تولید سرستون های پل طبقاتی بزرگراه شهید صدر به عنوان اولین پل طبقاتی تک پایه در کشور ارایه گردد. از سوی دیگر با توجه به مطالعات و تجربیات صورت گرفته، روش مناسب تولید و نصب قطعات در پروژه های مشابه در آینده کشور پیشنهاد شده است. در این مقاله اشاراتی به تقاطع غیر همسطح شیخ فضل الله نوری و جناح به عنوان قوس دارترین پل پیش ساخته در کشور و پل های تقاطع جاده مخصوص و قدیم کرج خواهد شد.
زبان:
فارسی
صفحات:
25 تا 31
لینک کوتاه:
magiran.com/p1297867 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!