نقش پلیس زن در مبارزه با مواد مخدر در بین زنان و کودکان

پیام:
چکیده:
اعتیاد به مواد مخدر یکی از مسائل مهم جهانی است که گریبانگیر کشورمان هم شده است. اگر چه اعتیاد در هر قشری از اعضای جامعه ناگوار است، اما اعتیاد زنان به دلیل نقش مادری و همسری آنان و تاثیر آنها در بقا و دوام خانواده و همچنین آسیب های ناشی از اعتیاد این قشر، ناگوارتر و تاثیرات منفی آن شدیدتر است. از این رو توجه به این معضل اجتماعی و تلاش برای پیشگیری از اعتیاد زنان و همچنین مقابله با عوامل تاثیرگذار بر آن یکی از وظایف مهم نظام است. نیروی انتظامی و بویژه زنان پلیس هم به عنوان تامین کنندگان امنیت زنان و کودکان در این زمینه وظایفی دارند و از آنان انتظاراتی وجود دارد که باید به آن عمل کنند.
مقاله حاضر با هدف بررسی نقش پلیس زن در مبارزه با مواد مخدر در بین زنان و کودکان و برای پاسخگویی به این سوال اصلی است که پلیس زن چه نقشی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در بین زنان و کودکان می تواند ایفا نماید؟ این مقاله به فراتحلیل 67 مقاله مرتبط با این پرسش که حاصل همایش ملی پلیس زن و مقابله با مواد مخدر بوده اند، پرداخته است.
بررسی پیشنهادهای مقاله های مورد تحلیل نشان داد که زنان پلیس در زمینه آگاه سازی، اطلاع رسانی، ارائه مشاوره انتظامی به زنان و جوانان در معرض خطر و آموزش خانواده ها در پیشگیری از مصرف مواد مخدر می توانند ایفای نقش کنند. همچنین کنترل قاچاق مواد مخدر بوسیله زنان مجرم در مبادی ورودی و خروجی کشور، با استفاده از سیستم های پیشرفته و مبارزه با باندهای ترویج مواد به ویژه در مکان های زنانه، از جمله اقدامات انتظامی پلیس زن در این زمینه بوده اند. اقداماتی چون مدیریت سازمان های مرتبط با زنان در جهت حمایت از خانواده های آسیب دیده از مواد مخدر و پیشگیری از آسیب های بیشتر آنان ازدیگر نتایج تحقیق بوده اند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
32
لینک کوتاه:
magiran.com/p1462134 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!