آنالیز خمش نانولوله های دارای انحنای اولیه ی تعبیه شده بر روی بستر الاستیک بر مبنای تئوری الاستیسیته غیرمحلی و روش گالرکین

چکیده:
نانولوله های کربنی در تقویت کامپوزیت ها نقش بسزایی ایفا می کنند. بدیهی است که برخی از نانولوله ها در هنگام کاربرد، شکل منظم ابتدایی خود را حفظ نمی کنند و دچار اعوجاج می شوند. این اعوجاج می تواند در حین فرآیند ساخت یا بعد از آن درنتیجه ی تاثیر ماتریس رخ دهد. بر این اساس، مدل سازی این نوع نانوساختار به صورت پوسته یا تیر بدون انحنا، می تواند خطایی قابل ملاحظه را با نتایج همراه کند. در این مقاله، خمش نانولوله های دارای انحنای اولیه مورد مطالعه قرار می گیرد. معادلات تعادل بر پایه تئوری الاستیسیته غیر محلی به کمک اصل کمینه سازی انرژی پتانسیل کل، استخراج و از روش گالرکین برای حل آنها بهره گرفته می شود. از مدل وینکلر برای مدل سازی بستر الاستیک استفاده می شود. حل خیز حاصل از دستگاه معادلات غیرخطی به کمک روش عددی نیوتن رفسون صورت می گیرد و در نهایت تاثیر مقیاس کوچک، انحنای اولیه و مدول فونداسیون بر روی خیز نانولوله ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
زبان:
فارسی
صفحات:
27 تا 36
لینک کوتاه:
magiran.com/p1504166 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!