نیازهای مراقبتی بیماران ترخیص شده از بخش های داخلی و جراحی بیمارستان های شهر گناباد

چکیده:
مقدمه
برای بسیاری از بیماران ترخیص از بیمارستان مطلوب است، ولی برای بسیاری دیگر ترخیص و بازگشت به منزل می تواند یک مشکل باشد. به طور کلی بیماران بعد از ترخیص نیازهای برآورده نشده دارند؛ که این میتواند باعث افزایش اضطراب، افت سلامت جسمانی و روانی، مشکلات عاطفی و کاهش توانایی سازگاری بیمار شود.
هدف
این مطالعه با هدف نیازهای مراقبتی بیماران بخش داخلی و جراحی ترخیص شده از بیمارستان های شهر گناباد در سال 1393انجام شده است.
روش
در این مطالعه مقطعی، 150 نفر از بیماران بخش های داخلی و جراحی که یک هفته قبل از بیمارستان های شهرستان گناباد مرخص شده بودند؛ به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از پرسشنامه پژوهشگر ساخته، جمع آوری و با استفاده از نرم افزار SPSSv.20 و بهره گیری از شیوه های آمار توصیفی در سطح معنی داری 05/0 P≤ تجزیه و تحلیل شد.
یافته ها
بر طبق آزمون های آماری نتایج مطالعه نشان داد، که در هفته اول بعد از ترخیص بیشترین نیازهای مراقبتی بیماران جراحی در خصوص مراقبت از لوله های داخل بدن(100%)، مراقبت از عضو گچ گرفته(100%)، مراقبت از زخم و پانسمان(100%) است و بیشترین نیازهای مراقبتی بیماران داخلی در خصوص مراقبت از لوله های داخل بدن(100%)، مراقبت از زخم و پانسمان(100%) و فعالیت بدنی و تحرک(92%) بوده است. نتایج مطالعه نشان داد، نیازهای درمانی و مراقبتی تخصصی بعد از ترخیص اغلب در درمانگاه و توسط پرسنل درمانی برآورده می شود و مهمترین پیامدهای آن نیز بهبودی طبق پیش بینی می باشد.
نتیجه گیری
نتایج این مطالعه نشان داد که ترخیص بیماران قبل از بهبودی کامل و در دوره نقاهت، لزوم تاکید بر ترخیص برنامه ریزی شده، پیش بینی تمهیدات لازم برای تداوم فرایند بهبودی و مراقبت تخصصی در منزل و پیشگیری از عوارض را برای بیماران مطرح
می سازد.
زبان:
فارسی
صفحات:
25 تا 35
لینک کوتاه:
magiran.com/p1531719 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!