ارزیابی تطبیقی اتاقهای ایران در سه حوزه «آسیا- اقیانوسیه، اروپا- آمریکا، آفریقا-عربی: وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران

نویسنده:
چکیده:
اتاقهای ایران بعنوان کانونهای ایرانشناسی در اقصی نقاط دنیا، توجه علاقمندان و پژوهشگران بسیاری را در خارج از کشور، معطوف خود داشته است. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاسیس و حمایت از راه اندازی اتاقهای ایران اهدافی همچون؛ دسترس پذیر ساختن منابع مطالعاتی در زمینه ایران و ایرانشناسی، اسلام، انقلاب اسلامی، و زبان و ادبیات فارسی، فراهم نمودن امکان آشنایی و شناخت بیشتر و بهتر فرهنگ و تمدن غنی اسلامی - ایرانی توسط سایر ملل، پشتیبانی از فعالیتهای آموزشی و پژوهشی جامعه میزبان در زمینه ایرانشناسی و انقلاب اسلامی در جهان و ارائه هرگونه اطلاعات معتبر و روزآمد در مورد ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای آن را دنبال میکند.
این پژوهش با ارزیابی 96 اتاق ایران در سه حوزه آسیا- اقیانوسیه، افریقا – عربی و اروپا- امریکا، وضعیت این اتاقها را در بخشهای مدیریت، مجموعه سازی، سازماندهی، تجهیزات، تامین منابع و نیروهای شاغل مورد بررسی قرار داده است.
نتایج نشان میدهد اتاقهای ایران مورد بررسی در این پژوهش، گامهای اولیه و اساسی را در راستای ارائه خدمات بهینه و ارتقای کیفیت مجموعه خود برداشته اند، اما در برخی موارد همچون تخصیص اعتبار کافی در تامین منابع و تجهیزات، ایجاد ارتباط بیشتر با مراکز مطالعات ایرانشناسی خارج از کشور و برگزاری دور ه های دانش افزایی برای خارجیان، تمهیدات بیشتری پیشنهاد میشود.
زبان:
فارسی
صفحات:
55 تا 67
لینک کوتاه:
magiran.com/p1982340 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!