تبیین چالش های سرمایه گذاری در ورزش چوگان در ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

ورزش چوگان، در مسیر توسعه و ترویج به منابع مالی و حامیان مالی نیاز دارد. هدف از این پژوهش، تبیین چالش های سرمایه گذاری در ورزش چوگان در ایران بود.

مواد و روش ها

مطالعه حاضر از لحاظ ماهیت، توصیفی- همبستگی و از نظر هدف، کاربردی است. ابزار پژوهش، پرسش نامه محقق ساخته بود. جهت تعیین روایی صوری و محتوایی ابزار تحقیق، پرسش نامه در اختیار 10 تن از متخصصان حوزه چوگان، بازاریابی و اساتید دانشگاه قرار گرفت. برای پایایی پرسش نامه، از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد (0/81 = α). به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی در نرم افزار SPSS نسخه 23 و جهت بررسی روایی سازه و ارایه مدل های اندازه گیری متغیرهای تحقیق نیز از نرم افزار AMOS24 استفاده شد. به علت ویژگی های منحصر به فرد ورزش چوگان در ایران و عدم آشنایی فراگیر نخبگان ورزشی از وضعیت موجود این رشته ورزشی، دو گروه حوزه چوگان و حوزه تربیت بدنی به تعداد 190 نفر به صورت هدفمند انتخاب شدند.

یافته ها

نتایج آزمون فریدمن در رتبه بندی عوامل نشان می دهد که نقش رسانه ها و تماشاگران، اقتصادی، حکومتی- دولتی، مدیریتی- سازمانی و اجتماعی- فرهنگی به ترتیب با رتبه میانگین 3/75، 3/13، 2/79، 2/78 و 2/55 با مقدار درجه آزادی 4 و سطح معنی داری 0/001 به عنوان اولویت های اول تا پنجم است.

نتیجه‎ گیری

به علت فشردگی و درهم تنیدگی عوامل اقتصادی، مدیریتی، اجتماعی، رسانه ای و حکومتی، همه عوامل اثرگذار بوده و باید در برنامه های توسعه ورزش چوگان لحاظ شوند. توجه کامل به این عوامل، بخصوص رسانه ها، حضور تماشاگران را تضمین می کند.

زبان:
فارسی
صفحات:
97 تا 108
لینک کوتاه:
magiran.com/p2114099 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!