ارائه الگوی هویت سازی برند لباس پلیس زن

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

به دلیل اهمیت وافر لباس پلیس زن در جامعه ایران به جهت ارایه یک برند عفاف و حجاب در داخل و خارج از کشور و همچنین ساخت یک برنددر حوزه نیروی انتظامی، هدف از انجام این مطالعه، ارایه الگوی هویت سازی برند پلیس زن و در نهایت، ترسیم آینده مطلوب آن بوده است.

روش

روش پژوهش این مطالعه، از منظر هدف؛ کاربردی، ازنظر ماهیت؛ اکتشافی-تحلیلی و ازنظر روش شناسی گردآوری اطلاعات، شیوه کیفی با استفاده از استراتژی تحلیل کیفی از نوع قراردادی بود که با فن مصاحبه عمیق (بدون سوال های تعقیبی با حداکثر تنوع حرفه)، با رضایت آگاهانه و تا رسیدن به مرز اشباع داده های نظری در قالب روش نمونه گیری، قضاوتی-هدفمند ادامه داشت. برای ارزیابی و صحت داده ها (پایایی)؛ از چهار معیار مقبولیت، قابلیت اطمینان، قابلیت انتقال و قابلیت تاییدی، بهره گرفته شد و مورد تایید قرار گرفت.

یافته ها و نتایج

پس از پیاده سازی مصاحبه ها، 248 کد اولیه تعیین شد و با استفاده از فرایند بازبینی مقوله ها، مضامین محتوایی شامل 7 مقوله، به همراه 15 زیر مقوله مرتبط با طراحی یک الگوی مناسب هویت سازی برند لباس پلیس زن شدند. مقوله ها عبارت بودند از: اتکا به توان داخلی و فرهنگ بومی(حمایت از فرهنگ ایرانی-اسلامی، نگرش ملی و جغرافیایی)، بصری(رنگ و طراحی)، رقابت پذیری جهانی(قابلیت های بصری، قابلیت های جهانی یکپارچه)، محتوایی(صلابت و پایداری، اعتماد سازی)، فردی(چابکی، استحکام)، سازمانی(درجه نظامی، جانمایی نمادهای انتظامی، ابزارهای محافظتی-انتظامی) و اقتصادی(قیمت تمام شده، هزینه ها). در نهایت مشخص شد که مدل ارایه شده دربرگیرنده کلیه عوامل مهم در زمینه ساخت و ارایه هویت سازی برند پلیس زنان می باشد .

زبان:
فارسی
صفحات:
241 تا 272
لینک کوتاه:
magiran.com/p2388760 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!