یک چارچوب بهینه احتمالی جهت بهره برداری از سپهر های انرژی ادغام شده با بارهای پاسخگوی سرمایشی، حرارتی و الکتریکی و سیستم ذخیره ساز یخ توسط الگوریتم بهینه سازی خود-تطبیق کپک مخاطی بهبودیافته

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
به دنبال گسترش استفاده از سپهرهای چند حاملی انرژی در صنایع، این مقاله یک چارچوب تصادفی جامع جهت مدیریت بهینه و برنامه ریزی روزانه یک سپهر انرژی ادغام شده با منابع انرژی تجدید پذیر و بارهای پاسخگوی سرمایشی، حرارتی و الکتریکی و سیستم ذخیره ساز یخ ارایه می دهد. برای حل این چالش، از روش تخمین نقطه ای2m+1 جهت ارزیابی دقیق عدم قطعیت های سیستم با پیچیدگی محاسباتی کم استفاده می شود. روش تخمین نقطه ای2m+1 یک روش تحلیل عدم قطعیت سریع بر اساس سری تیلور است. در این روش عدم قطعیت منابع انرژی تجدید پذیر و بارهای الکتریکی و حرارتی سپهر انرژی و همچنین قیمت مبادله با شبکه های مختلف توزیع انرژی بالادستی در نظر گرفته شده است. این مقاله همچنین یک روش بهینه سازی خود-تطبیق جدید به نام الگوریتم بهینه سازی خود-تطبیق بهبودیافته کپک مخاطی (SMSMA) را جهت حل مسیله پیچیده غیرخطی برنامه ریزی بهینه روزانه یک سپهر انرژی ارایه می دهد. روش خود-تطبیق بهبودیافته شده بر مبنای تیوری موجک است که قابلیت و توانایی الگوریتم اصلی کپک مخاطی را جهت حل مسیله برنامه ریزی بهینه روزانه یک سپهر انرژی یکپارچه بهبود می بخشد. نتایج عددی نشان می دهد که چارچوب برنامه ریزی تصادفی روزانه پیشنهادی، همراه با الگوریتم بهینه سازی SMSMA پیشنهادی، هزینه های بهره برداری سپهر انرژی را کاهش می دهد.
زبان:
فارسی
صفحات:
77 تا 95
لینک کوتاه:
magiran.com/p2573107 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!