ردیابی نقطه حداکثر توان در ریزشبکه جزیره ای مبتنی بر سیستم فتولتائیک توسط روش اغتشاش و مشاهده اصلاحی مبتنی بر کنترل فازی بهینه چندهدفه

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

در حال حاضر نیروگاه های برق تجدید پذیر مبتنی بر مزارع فتوولتاییک به عنوان منابع اساسی تولید انرژی بسیار مورد توجه بوده که سرعت زیادی در حال رشد می باشند. با این وجود، تغییرات شرایط آب و هوایی یکی از مسایل پیش روی این سیستم تبدیل انرژی می باشد جهت ارایه توان مورد نیاز به مصرف کننده می باشد. یک کنترل کننده کارآمد می تواند پشتیبانی مطلوبی از سیستم فتوولتاییک و بهبود عملکرد دینامیکی ریزشبکه جزیره ای مبتنی بر سیستم فتولتاییک داشته باشد. در این مقاله یک روش اغتشاش و مشاهده اصلاحی مبتنی بر کنترل فازی بهینه برای تامین انرژی مورد نیاز میکرو شبکه اریه می شود. در این راستا، تغییرات جزیی در ثابت تناسبی و انتگرالگیر در هنگام تغییرات آب و هوایی جهت اطمینان از همگرایی در نقطه مطلوب محاسبه می شود جهت یافتن پارامترهای مطلوب توابع عضویت سیستم فازی از الگوریتم ژنتیک مرتب سازی نامغلوب استفاده می شود. سپس، سیگنال بهینه چرخه کار به کانورتر بوست تزریق می شود. برای ارزیابی و به اثبات رساندن کارایی کنترل کننده پیشنهادی، مقایسه ای نیز با استراتژی مشاهده و اغتشاش مرسوم انجام می شود. همچنین، وضعیت های تابشی متفاوت برای سیستم فتوولتاییک تحت مطالعه درنظر گرفته می شود. مدلسازی سیستم فتوولتاییک و سیستم کنترل پیشنهادی توسط نرم افزار MATLAB/Simulink صورت گرفته است. در پایان، نتایج شبیه سازی نشان داد که سرعت و دقت ردیابی نقطه حداکثر توان توسط سیستم کنترل پیشنهادی بهبود چشمگیری داشته است.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 10
لینک کوتاه:
magiran.com/p2599111 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!