تعیین نواحی بهینه به منظور طراحی نیروگاه های دیزلی، بادی، بیوماس فتوولتائیک و باتری به صورت مستقل از شبکه برای بار خانگی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

امروزه استفاده از انرژی های نو به صورت منابع تولید پراکنده در سطح جهان گسترش چشمگیری یافته است.این مقاله با هدف بررسی پارامترهای فنی و اقتصادی یک سیستم ترکیبی دیزلی، بادی، فتوولتاییک، زیست توده و باتری برای یک مصرف کننده بزرگ غیرمستقیم برق در شرق ایران است. به عنوان یک مطالعه موردی، امکان اجرای یک سیستم هیبریدی برای رفع نیاز بار جامعه مسکونی با ضریب بار 25/0 مورد بررسی قرار گرفت.طراحی ذکرشده با هدف کاهش هزینه های سیستم در طول عمر20 ساله آن می باشد.طراحی نرم افزار هومر به منظور مدل سازی عملکرد سیستم و شناسایی نواحی بهینه آن بر اساس تجزیه و تحلیل فنی، اقتصادی و محیطی مقایسه می شود. در انتها  مدل ارایه شده به همراه داده های بادسنجی، تابش ، قیمت سوخت و هزینه زیست توده مربوط به نواحی شرقی ایران وبه کمک نرم افزار هومر شبیه سازی شده است.در انتها  با مقایسه نتایج بدست آمده می توان نتیجه گرفت که با طراحی مناسب منابع تولید پراکنده می توان مقدار قابل توجهی از هزینه ها را کاهش داده و بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر را اقتصادی نمود.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 8
لینک کوتاه:
magiran.com/p2613875 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!