مقایسه آزمایشگاهی خواص مکانیکی آسفالت سرد بازیافت شده با قیر امولسیون حاوی گردکوره سیمان و سرباره فولاد با آسفالت بازیافتی حاوی سیمان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
بازیافت سرد یکی از روش های ترمیم روسازی است، که در سال های اخیر رواج یافته است. انجام فرآیندهای بازیافت سرد روسازی، در دمای محیط یکی از برتری های این روش می باشد. با این حال، چند نگرانی در هنگام استفاده از مخلوط بازیافت شده با قیر امولسیون وجود دارد. لایه های روسازی آسفالتی بازیافت شده با امولسیون معمولا با مشکلاتی مانند شن زدگی، عریان شدگی، مقاومت اولیه کم و زمان عمل آوری طولانی مواجه می شوند. به منظور غلبه بر این مشکلات از افزودنی ها استفاده می شود. در این مقاله، رفتار مکانیکی مخلوط بازیافت شده با قیر امولسیون حاوی ترکیب گرد کوره سیمان به عنوان یک پسماند حاصل از فرایند تولید سیمان و سرباره فولاد به عنوان یک پسماند پوزولانی، با مخلوط بدون افزودنی و مخلوط های حاوی 1% و 2% افزودنی سیمان به عنوان یک افزودنی متداول در تکنولوژی بازیافت سرد امولسیونی، مورد مقایسه قرار گرفت. بدین منظور، از آزمایش های استقامت مارشال، مقاومت کششی غیر مستقیم، حساسیت رطوبتی، مدول برجهندگی و خستگی در دماها و زمان های عمل آوری مختلف استفاده شد. نتایج نشان داد، که ترکیب گرد کوره سیمان و سرباره فولاد، خواص مکانیکی مخلوط را مخصوصا در زمان-های عمل آوری بیشتر ارتقا می دهد. این ارتقا در بعضی موارد حتی نسبت به افزودنی سیمان هم بیشتر بود. نتایج آزمایش خستگی نشان داد، که مخلوط حاوی افزودنی ترکیبی جدید، به طور واضح، رفتار بهتری نسبت به مخلوط بدون افزودنی و رفتار قابل مقایسه ای با مخلوط حاوی سیمان مخصوصا در سطوح کرنش پایین تر دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
57 تا 79
لینک کوتاه:
magiran.com/p2676423 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!