بررسی تاثیر مدیریت مسئولانه بر اشتراک گذاری ایده های خلاقانه کارکنان با میانجی گری هویت سازمانی و تعدیلگری فرهنگ سازمانی در شرکت سپهر کارآمدان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
امروزه، بحث ویژگی های مدیریت مناسب و تاثیرات شگرف آن بر عملکرد کارکنان در شرکت های دولتی و خصوصی، به وضوح مشاهده می شود و اخیرا سبک های جدیدی از مدیریت مطرح شده است که می تواند در اجرای راهبردها و تعقیب اهداف سازمان بسیار موثر واقع شود. این تحقیق به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه مدیریت مسیولانه بر اشتراک گذاری ایده های خلاقانه کارکنان با میانجی گری هویت سازمانی و تعدیل گری فرهنگ سازمانی در شرکت سپهر کارآمدان تاثیر می گذارند. این مدل با تجزیه و تحلیل پاسخ های نظرسنجی جمع آوری شده از 310 نفر از مدیران و کارکنان شرکت سپهر کارآمدان با نرم افزار SPSS23 و Smart PLS3 مورد آزمایش قرار گرفته است. یافته های تحقیق نشان می دهد مدیریت مسیولانه بر اشتراک گذاری ایده های خلاقانه کارکنان تاثیر مثبتی دارد؛ مدیریت مسیولانه بر هویت سازمانی تاثیر مثبت دارد؛ هویت سازمانی بر اشتراک گذاری ایده های خلاقانه کارکنان تاثیر مثبت دارد؛ هویت سازمانی به طور مثبت تاثیر مدیریت مسیولانه  بر اشتراک گذاری ایده های خلاقانه کارکنان را میانجی گری می کند و فرهنگ سازمانی به طور عکس تاثیر مدیریت مسیولانه را بر هویت سازمانی تعدیل می کند. مدیریت مسیولانه تاثیر مطلوب/سازنده ای بر اشتراک ایده های خلاقانه در شرکت سپهر کارآمدان دارد. مدیران با الگوبرداری از مدیریت مسیولانه در اقدامات خود، ممکن است افراد را برای ارایه ایده های خلاقانه برای سازمان خود ترغیب کنند. هویت سازمانی ممکن است به عنوان یک حایل بین تاثیر مدیریت مسیولیت پذیر و اقدامات و باورهای خلاقانه کارمندان به اشتراک گذاری ایده عمل کند.
زبان:
فارسی
صفحات:
125 تا 136
لینک کوتاه:
magiran.com/p2686495 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!