شناسایی مولفه های بازی وارسازی در بازاریابی محتوا

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

پژوهش حاضر باهدف شناسایی مولفه های بازی وارسازی در بازاریابی محتوا از دیدگاه مدیران و کتابداران کتابخانه و موزه ملی ملک انجام شده است.

روش شناسی :

 پژوهش حاضر به لحاظ ماهیت از نوع کاربردی است و با روش پیمایشی-توصیفی انجام شده است. در این پژوهش جامعه پژوهش تمامی مدیران و کتابداران کتابخانه و موزه ملی ملک به تعداد  20 نفر بود. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته بود که شامل چهار مولفه و 50 گویه بود. روایی این پرسشنامه با نظر متخصصان، مطلوب و پایایی آن بر اساس محاسبه آلفای کرونباخ 779/0 محاسبه شد. پس از جمع آوری داده ها، اطلاعات به وسیله نسخه 24 نرم افزار SPSS و با استفاده از آمار توصیفی درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار و آزمون فریدمن تحلیل شدند.

یافته ها

عامل مکانیک بازی وارسازی با رتبه میانگین 13/2 در استراتژی محتوا اهمیت بیشتری ازنظر شرکت کنندگان در پژوهش داشت. در بحث تولید محتوا، دینامیک بازی وارسازی با رتبه میانگین 31/2 اهمیت بیشتری نسبت به دو عامل دیگر داشت. در حوزه ایجاد و بهینه سازی محتوا، ازنظر شرکت کنندگان عامل دینامیک بازی وارسازی (رتبه میانگین 19/2) نسبت به دو عامل دیگر اهمیت بیشتری داشت. در حوزه اشاعه و توزیع محتوا، عامل مکانیک بازی وارسازی به رتبه میانگین 38/2 نسبت به دو عامل دیگر دارای اهمیت بیشتری است.

نتایج

دو عنصر مکانیک و دینامیک بازی وارسازی در بحث بازاریابی محتوایی از دیدگاه کتابداران و مدیران کتابخانه و موزه ملی ملک اهمیت بیشتری داشتند. با توجه به افزایش استفاده از فناوری های نوین و همچنین فرایندهای بازاریابی جدید، لازم است کتابخانه ها برای شناسایی خدمات و فعالیت های خود به کاربران ضمن آشنایی با این موضوعات، از آن ها در جذب مخاطب جدید و وفاداری کاربران ثابت به درستی استفاده نمایند.اصالت/ارزش: با توجه به ماهیت ارایه خدمات در کتابخانه ها و موزه ها و همچنین سهم آن ها در تولید ملی، ترکیب بازی وارسازی و بازاریابی محتوا می تواند به رشد، گسترش و برآوردن نیازها و خواسته های مشتریان کمک زیادی کند.

زبان:
فارسی
صفحات:
63 تا 82
لینک کوتاه:
magiran.com/p2693202 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!