مروری بر رایج ترین آسیبهای زانو در ورزشکاران:مقاله مروری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

هدف از مطالعه حاضر، بررسی نتایج علمی حاصل از تحقیقات مرتبط با راهکارها و تمرین های ورزشی در ناهنجاری های زانو و همچنین انجام یک جمع بندی مناسب، به همراه ارایه اطلاعات جامع تر، جهت دسترسی آسان تر محققین به مطالعات پیشین است.

روش بررسی

برای این مطالعه مروری در پایگاه های داده Sport Discus ،Scopus ،Google Scholar ،Science Direct ،PubMed با قراردادن محدودیت زمانی 1980 تا 2022 جستجو شد. کلیدواژه های جستجو شده شامل: آسیب های زانو، دررفتگی زانو، آسیب های رباط صلیبی قدامی، رباط جانبی داخلی، بازگشت به ورزش بودند.

یافته ها

در این مطالعه پس از اعمال معیارهای ورود و خروج درنهایت تعداد 534 مقاله بررسی شد که از بین این تعداد، مقالات مروری، تکراری و فاقد معیارهای ورود حذف شده و درنهایت 33 پژوهش انتخاب شدند. یافته های این مطالعه پس از بررسی مقالات انتخاب شده ، بیشترین نرخ آسیب دیدگی در مقالات انتخابی را به ترتیب در رشته فوتبال 38 % ، بسکتبال 13 % و والیبال 15 % گزارش کرده است. همچنین بیشترین میزان آسیب رباط ACL (حدود 64درصد) و بعد از آن آسیب MCL بوده است .

نتیجه گیری

پژوهش حاضر نشان داد که بیشترین میزان آسیب زانو، آسیب در رباط های زانو و اغلب به دلیل دویدن یا پریدن روی سطوح سخت و یا ضربات شدید اتفاق افتاده است. به دلیل اختلاف بین نحوه گزارش پژوهش های انتخابی، امکان جمع بندی و نتیجه گیری مناسب و کاربردی دشوار بوده و بنابراین، نیاز به همسان سازی این ویژگی ها در تحقیقات آتی امری ضروری و دارای اهمیت به نظر می رسد.

زبان:
فارسی
صفحات:
65 تا 75
لینک کوتاه:
magiran.com/p2697602 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!