شناخت عوامل موثر بر کاهش نارضایتی کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در حوزه عملیات ترافیک و تاثیر آن بر بهره وری سازمانی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

در نظام کنونی جهان، بهره وری و ارتقاء آن یکی از اهداف عمده سازمان های فعال و زنده است. در نظام متحول و پیشرو، اولین گام، کوشش برای شناخت و تعیین عوامل موثر بر افزایش بهره وری سازمانی است که با بقاء و دوام حیات ملت ها گره خورده و یکی از معیارهای تعیین کننده قدرت در جوامع بین المللی و محافل علمی است. لذا این پژوهش، با هدف شناخت عوامل موثر بر کاهش نارضایتی کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در حوزه عملیات ترافیک و تاثیر آن بر بهره وری سازمانی، انجام شد.روش تحقیق: مطالعه حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی است و جامعه مورد مطالعه شامل تمامی کارکنان پایور و پیمانی پلیس راهور فراجا در سراسر کشور بودند. تعداد 1200 نمونه به روش تصادفی ساده از کارکنان پلیس راه و راهور کشور انتخاب شدند، سپس نمونه های موصوف نسبت به تکمیل دو پرسشنامه نوردیک و بادی مپ که قبلا روایی و پایایی آن توسط محققین اثبات شده است، اقدام نمودند. همچنین جهت بررسی بهره وری کارکنان تعداد 200 نفر از کارکنان ستاد پلیس راهور فراجا به روش هدفمند با غربالگری جسمانی در مرکز تندرستی ستاد پلیس راهور فراجا زیر نظر متخصص رشته مربوطه با استفاده از دستگاه بادی آنالیز، صفحه شطرنجی، گونیامتر فلزی، دستگاه اینکلایمتر و... به عنوان نمونه مورد مطالعه انتخاب شدند و سپس به دو گروه الف) کمترین و سالم ترین افراد به لحاظ ساختار قامتی و گروه ب) بیشترین عارضه های قامتی، تقسیم شدند.

زبان:
فارسی
صفحات:
25 تا 74
لینک کوتاه:
magiran.com/p2710991 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!