تحلیل پایداری در مدیریت منابع آب در بخش کشاورزی با استفاده از برنامه ریزی کسری مطالعه موردی استان کرمان

چکیده:
پایداری شامل جنبه های اجتماعی- اقتصادی و زیستی و بوم‎شناسی می‎باشد. این مقاله درصدد کمی ‎نمودن پایداری در آب بر اساس تئوری های اقتصادی می‎باشد. هدف این مقاله محاسبه شاخص هایی برای پایداری در بخش کشاورزی استان کرمان در آلترناتیوها و سیاستهای مختلف می باشد. مدل استفاده شده دراین مقاله، برنامه ریزی کسری است که یک روش برنامه ریزی غیرخطی می‎باشد. این نوع برنامه ریزی ما را قادر می‎سازد که آلترناتیوهای مختلف را بدون‎ دادن هرگونه وزن، مقایسه و بررسی نماییم که این خاصیت برای اندازه‎گیری پایداری لازم می‎باشد. این مقاله به صورت تئوری و تجربی کاربرد این روش را برای محاسبه پایداری نشان می‎دهد و در پایان شاخصهایی برای پایداری محاسبه می نماید. استفاده از این روش می‎تواند راهنمایی برای مدیریت هنجاری برنامه‎ریزان باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
2
فایل متن این مقاله در مگیران وجود ندارد!
دسترسی به متن مقالات تنها در صورت اعلام موافقت و همراهی نشریات با مگیران امکان پذیر است.
شایان ذکر است خدمات مگیران به نشریات به صورت رایگان ارایه می‌شود. کافی است هر نشریه ضمن اعلام موافقت کتبی خود با این خدمات فایل PDF مقالات را در اختیار ما قرار دهد.
شما نیز می‌توانید با پیشنهاد استفاده از خدمات مگیران به نشریه‌ای که مقاله شما در آن منتشر شده‌است آن را از این طریق در اختیار کاربران این پایگاه مرجع قرار دهید.