اثرات دارچین، سماق و فلفل بر روی واکنش گلیکه شدن آلبومین در in vitro

چکیده:
دیابت ملیتوس یکی از شایعترین بیماری ها در جوامع بشری است که مقابله با عوارض ناشی از آن هزینه هنگفتی را به سیستم درمانی تحمیل می نماید. مهم ترین و شاخص ترین علامت کلینیکی آن افزایش قند خون می باشد که منجر به گلیکه شدن پروتئین های مختلف بدن می گردد که این امر باعث تغییر ماهیت، ساختمان و عملکرد بیوشیمیایی آنها می شود. یکی از راه های احتمالی درمان دیابت ملیتوس، کاهش یا مهار این واکنش است. به نظر می رسد که استفاده از افزودنی های غذایی در این راه مفید و موثر باشد. هدف از این تحقیق، بررسی تاثیر برخی از افزودنی های غذایی مثل دارچین، سماق و فلفل بر روی واکنش گلیکه شدن آلبومین در in vitro می باشد.
بدین منظور در حضور غلظت های مختلف هریک از این افزودنی ها، واکنش گلیکه شدن آلبومین در in vitro انجام شد و با روش تیوباربیتوریک اسید مورد سنجش قرار گرفت.
نتایج حاصل نشان داد که افزودنی های مورد مطالعه در غلظت های سه گانه 1، 2/0 و 1/0 گرم بر دسی لیتر دارای اثر مهاری بر واکنش گلیکه شدن آلبومین می باشند و در این میان، سماق در غلظت g/dl1 دارای بیشترین مهار بود (80 درصد). ترتیب اثرات افزودنی های فوق، به صورت زیر است:دارچین > فلفل > سماق نتایج این تحقیق نشان داد که افزودنی های غذایی مورد مطالعه باعث کاهش واکنش گلیکاسیون آلبومین گردیدند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
2
لینک کوتاه:
magiran.com/p534098 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!