75 سوال کلیدی درباره رضایت مشتری

چکیده:
رضایت مشتری یکی از مباحث کلیدی برای همه سازمان ها است. چه در بخش خصوصی و چه عمومی. در اینجا شما چیزی که مشتری میخواهد را درک میکنید و درصدد تهیه آن برمیآیید و آن برای زنجیره کامل مشتری مهم است. همچنین لازم است هر مشتری به صورت جداگانه تعریف شود؛ نه تنها مشتریان خارجی بلکه مشتریان داخلی نیز باید مورد توجه قرار گیرند. در حقیقت اگر شرکت نیاز مشتریان داخلی را برآورده نسازد چگونه میتواند در صدد انجام نیاز مشتریان خارجی برآید. تمام کارکنان درجهای از رضایت مشتری را تعیین میکنند. به عنوان یک تامین کننده، شما باید در تلاش در درک و شناختن نیازها و خواسته های مشتریان باشید. در این مقاله سیستم سنجش رضایت مشتری را که شامل 75 سوال است بیان کردیم و در پایان چارچوبی برای تجزیه و تحلیل فرآیند های سازمان مربوط به رضایت مشتری ارائه کردیم.
هر تولید و خدماتی برای برای ارضاء و برطرف کردن نیاز مشتری است و مشتریان تضمینکننده ادامه حیات تولیدکنندگان و ارائهکنندگان خدمات هستند. در دیدگاه امروزی بازاریابی شامل رشد دادن مشتری، یعنی توجه به رضایتمندی و کیفیت از دیدگاه مشتری و وفاداری او و ارتباط موثر با وی است. در نتیجه سازمانها تلاش میکنند تا مشتریان وفادار داشته باشند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
42
لینک کوتاه:
magiran.com/p887902 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!