فهرست مطالب
مجله سینما و ادبیات
پیاپی 52 (اردیبهشت و خرداد 1395)
- 240 صفحه، بهای روی جلد: 90,000ريال
- تاریخ انتشار: 1395/03/05
- تعداد عناوین: 64
- سینمای جهان
-
زندگی و آثار الکساندر ساکوروف با نگاهی به تاریخ سینمای روسیه/ موزه بزرگ واقعیتصفحه 6
-
گفت و گوی سینما و ادبیات با الکساندر ساکوروفصفحه 14
-
نگاهی اجمالی به سینمای الکساندر ساکوروف/ دریانوردی تا ابدصفحه 16
-
نجاتم ده و در پناهم گیر: فرشته و مگس هاصفحه 20
-
دیکتاتوری قاب و آزادی خیالصفحه 24
-
فاوست/ کوئنتینصفحه 26
-
فقر زیبایی شناسی در سینمای ساکوروفصفحه 28
-
فاوست، مفیستوفلس؛ دیالکتیک بقاصفحه 31
-
گفت و گو با الکساندر ساکوروف/ کدام مهم تر است؛ فرهنگ یا جان انسان؟صفحه 34
-
هیتلر گریزان: گزارش میزگردی درباره ی مولوخ اثر الکساندر ساکوروفصفحه 37
-
درباره ی «پدر و پسر» اثر الکساندر ساکوروف/ به نام پدر، پسر، عشقصفحه 40
-
نگاهی به فیلم الکساندرا/ دور از جبههصفحه 44
-
درباره ی فاوست ساکوروفصفحه 46
-
فراخوان تاریخ در سینمای ساکوروف: از رمانتیسم (روسی) تا رئالیسم جادویی(روسی)صفحه 49
-
وقتی از ساکوروف تعریف می کنیم از چه حرف می زنیم/ اندر حکایت فواید داروی تلخصفحه 52
-
با نگاهی به متافیزیک در سینمای ساکوروف/ تصاویر نجواگرصفحه 54
- فیلم ها و احساس ها
-
در رثای ژاک ریوتصفحه 57
-
پاریس از آن ماست: هیچ چیز جایی ندارد جز خود جاصفحه 59
-
درباره ی سلین و ژولی به قایق سواری می روند/ گمگشته و بازیافتهصفحه 61
-
بلندی های بادگیر امیلی بورنته به روایت ژاک ریوت/ خوابزده های بی قرارصفحه 63
-
قدر ندیده اما درستصفحه 65
-
گفت و گو با ژاک ریوت/ قانون و رازصفحه 68
- سینمای ایران
-
تعاریف و مولفه های سینمای مستقل ایران/ میزگرد هوشنگ گلمکانی، سامان سالور، محسن امیریوسفی، جواد طوسیصفحه 75
-
سینمای مستقل، یعنی فیلم خوبصفحه 86
-
مستقل یعنی وابستهصفحه 88
-
سینمای مستقل ایران و تضاد با تعاریف جهانیصفحه 90
-
تا مغز مغز استخوان آلترناتیوصفحه 91
-
آیا در ایران «سینمای تجربی» وجود دارد؟/ درک دوباره ی جهانصفحه 98
-
سینمای مستقل، نامی بی حقیقت یا حقیقتی بی نام؟صفحه 100
-
سینمای مستقل در ایران/ زیر سایه سیاست و اقتصادصفحه 102
-
نگاهی به رویکرد فیلمسازی مستقل در دفلتر «رودفیلم»/ فیلم های مستقلی که در فضای دوستانه ساخته شده اندصفحه 104
-
استقلال داستان در سینمای ضد پیرنگصفحه 106
- اکران و اکنون
-
گفت و گو با مانی حقیقی درباره فیلم اژدها وارد می شود/ عجیب بودن را باید در تار و پود واقعیت بافتصفحه 108
-
درباره اژدها وارد می شود ساخته مانی حقیقی/ اژدها همچنان خواب استصفحه 114
-
بهار سینمای ایرانصفحه 118
- شعر و داستان
-
زن شاعرصفحه 121
-
مارمولک ها در دولت سرای جمشیدصفحه 126
-
پرنده های پیرصفحه 134
-
چگونه وقت بگذرانیمصفحه 138
- ادبیات
-
مبداء: نویسنده، مقصد، مردمصفحه 141
-
کارکرد اجتماعی ادبیات از دیدگاه فرخنده حاجی زاده، عنایت سمیعی، ناصر فکوهی/ در حسرت فرهادی شدنصفحه 142
-
بخش بیداری، بخش بی خوابیصفحه 154
-
وقتی حرف می زنیمصفحه 159
-
گفتاری در آسیب های داستان امروز ما/ دوران بی شمایلصفحه 165
-
ادبیات داستانی و مردمصفحه 167
-
جایگاه جامعه شناسی ادبیات در نقد ادبی معاصرصفحه 170
-
افسانه کودکان، از دیدگاه کارکرد اجتماعی ادبیاتصفحه 174
-
نجات از مالیخولیاصفحه 175
-
مفهوم هنرصفحه 176
-
میراث چپصفحه 178
-
تغذیه از بیرونصفحه 182
-
سهم دوباره ی مترجمصفحه 184
-
بازتاب تحولات اجتماعی در رنگین کمان ادبیاتصفحه 186
- دریچه ای به چشم انداز ادبیات امروز فرانسه
-
گفت و گو با دومینیک راباته/ ابدیت و امروزصفحه 192
-
عصر اتوفیکسیون، بازی با «من»صفحه 195
-
درام امروز فرانسه: مرگ یا نوزایی؟صفحه 198
-
نگاهی گذرا به نگارش زندگی در فرانسه ی امروز/ زیستن در جسم دیگریصفحه 203
-
نگاهی به شعر امروز فرانسهصفحه 207
-
نگاهی به رمان امروز فرانسه/ چشمی به واقعیت، چشمی به متنصفحه 212
- کتاب
-
بررسی کتاب «ماهو» نوشته منیرالدین بیروتی با حضور مهسا محبعلی، امیرحسین خورشیدفر، خلیل درمنکی/ آقای نویسنده خشمگینصفحه 221
- در معرفی جلد چهارم «فیلمشناخت ایران»
-
چراغ راه آیندهصفحه 232
-
بسیاری از فیلم های سینمای ایران در سال های اخیر فقط یک اسم اند و دیگر هیچصفحه 233
-
فردوسی ادبیات سینمایی ایرانصفحه 236
-
در ستایش بازمانده ی «سوخت عصبی»صفحه 237