فهرست مطالب
مجله سینما و ادبیات
پیاپی 57-58 (دی و بهمن 1395)
- 224 صفحه، بهای روی جلد: 90,000ريال
- تاریخ انتشار: 1395/11/10
- تعداد عناوین: 57
- سینمای جهان
-
زندگی و آثار ژان لوک گدار با نگاهی به گوشه های تاریخ سینمای فرانسهصفحه 6
-
گفت وگوی گاوین اسمیت با ژان-لوک گدار/ دوربین اسلحه نیستصفحه 12
-
سیاست گدار پیش از دوره فیلم های سیاسی اش: آلفاویل، ساخت امریکاصفحه 15
-
الاهیات تصویر و تاریخ (های) سینماصفحه 22
-
گفت وگوی ژان -لوک گدار و مارگریت دوراس/ گدار و هراس همواره ی متنصفحه 24
-
ورود به میزانسن سیاست، خروج از میزانسن سیاست/ گدار و مسئله ی درامصفحه 32
-
منطق پداگوژیکی گدار/ آموزش رهاییصفحه 36
-
تحلیل سیاست زیبایی شناسی در فیلم های پیش از می 68 گدار/ آدورنو، گدار و سیاست زیبایی شناسیصفحه 38
-
واکاوی آنتاگونیسم با نگاهی به فیلم تحقیر/ آنتاگونیسم و بن بست های میل در سینمای گدارصفحه 42
- فیلم ها و احساس ها
-
تا همیشه گسستهصفحه 47
-
پارادوکس گدارصفحه 48
-
حضور و غیابصفحه 50
-
درباره ی «تاریخ(های) سینمای» ژان-لوک گدار/ قدیس وارونهصفحه 54
-
سه پرسش درباره «شش بار دو»/ جست وجوی حقایق ناپیدا از مسیر بیگانگی با زبانصفحه 57
- سینمای ایران
-
علیرضا زرین دست، ابراهیم حاتمی کیا، هومن بهمنش از فیلمبرداری در سینمای ایران می گویند/ دخالت هنرمندانه دوربینصفحه 63
-
خاطرات و خطرات فیلم برداران سینمای ایرانصفحه 76
-
آیا نقد فیلمبرداری میسر است؟صفحه 80
-
روانشناسی فضای درون و بیرون قابصفحه 82
-
در بند تصاویر نمانیمصفحه 88
-
فیلمبرداری فروشنده/ متغیر و تابعصفحه 89
-
از متن تا تصویرصفحه 90
-
اغواگری دوربین های دیجیتالصفحه 91
- سینمای هند
-
سینمای هند و تاثیرش بر سینمای ایران/ همراه با فریدون جیرانی، التفات شکری آذر، مهران کاشانیصفحه 92
-
سینمای هند؛ تصویرهایی از بهشت گم شدهصفحه 103
- مستند
-
درباره سه فیلم از فرشاد فداییان در بخش غیررقابتی جشنواره سینما-حقیقتصفحه 106
-
درباره «مردان ارباب جمشید» ساخته پگاه آهنگرانی، درنا مدنی/ تکرار مفرحاتصفحه 110
- مطالب آزاد
-
سینما و رمانصفحه 112
- شعر و داستان
-
چهار شعر از رنه شارصفحه 117
-
خم رودصفحه 118
-
خانه عروسکصفحه 124
-
چگونه از سه نقطه استفاده کنیمصفحه 128
- ادبیات: نقد و بررسی
-
طبقه ها فرو ریختند / لادن نیکنامصفحه 131
-
بازنمایی طبقات اجتماعی در ادبیات داستانی در نشست پروین سلاجقه، شیوا ارسطویی، امین حسینیون/ طبقه: معتبرترین راویصفحه 132
-
نباید امکانات قدرت بیان به تعویق بیفتدصفحه 142
-
نگاهی گذرا به طبقات اجتماعی در آثار ایرانی/ متوسط ها در صف اولصفحه 145
-
برادران گریم که ترس ندارندصفحه 147
-
نگاهی به نقش طبقات در ادبیات ایران/ آونگ نحسصفحه 154
-
ادبیات داستانی ایران: از واقعیت تا توهمصفحه 158
-
آیینه ی رمان و جامعهصفحه 160
-
در جوار همسایهصفحه 162
-
حاشیه ای بر رئالیسم سوسیالیستیصفحه 164
-
مسئله خوب نوشتن استصفحه 166
-
شخصیت یا نماینده قشر؟صفحه 168
-
حضور طبقات در داستان های ایرانیصفحه 170
-
ظهور و افول دهقانان در ادبیات داستانی معاصر ایرانصفحه 174
-
منزل دایی جانصفحه 177
- هیروگلیف
-
دانلد ترامپ از چشم رمان نویس/ اینجا از این خبرها نیستصفحه 178
-
شورش کلاه های مخروطیصفحه 180
-
دو گرگ و یک برهصفحه 182
-
آسیب شناسی رمان بر مدار ترجمهصفحه 184
- رمان عربی
-
گفت وگو با ماری تریز عبدالمسیح/ جوایز عربی و رویای جهانی شدنصفحه 192
- کتاب
-
گفت وگو با مازیار اسلامی/ زندگی روی گسل هاصفحه 199
-
یادداشتی بر کتاب «بوطیقای گسست، سینمای اسغر فرهادی»/ در آستانه، یا چگونه «بوطیقا» ممکن می شود؟صفحه 206
-
بوطیقای گسست چگونه کار می کندصفحه 210
-
گفت وگوی حسن میرعابدینی با محمدرضا گودرزی/ ادبیات فقط به خودش متعهد استصفحه 211
-
نقدی بر رمان «چه کسی بود صدا زد بنجی» نوشته محمدرضا گودرزی/ گربه های انجمن اخوتصفحه 216
-
نگاهی به کتاب «ونگ کار-وای: مجموعه مقالات»/ پنجره های به مالیخولیای زمان و آوراگیصفحه 218