آرشیو چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۲
اخبار کشور
۳

اخبار ادبی و هنری

تخفیف ناشران خارجی

ناشران در «بخش بین الملل» نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران موظف هستند که 10 درصد از قیمت کل کتاب را به صورت مستقیم به خریدار تخفیف دهند.

یک منبع آگاه در گفت وگو با فارس، افزود: سال های گذشته تخفیف بخش ارزی 25 درصد بود. اما در شرایط جدید 10 درصد از قیمت پشت جلد هر کتاب را باید ناشر به خریدار بدهد و 15 درصد دیگر به خاطر خدمات نمایشگاهی از قیمت هر جلد کتاب کسر می شود.

وی با بیان این مطلب که دولت به مانند سال گذشته 60 درصد از قیمت کتاب ها را تامین می کند، افزود: وزارت ارشاد در سال گذشته برای حمایت از خوانندگان، هر دلار را به قیمت 450 تومان به خوانندگان عرضه می کرد که امسال هم به احتمال زیاد به همین شکل خواهد بود.

دومین همایش فرهنگی هنری ایران و کوبا

در راستای اهداف انسان گرایانه و ترویج تفکر صلح و دوستی در سرتاسر جهان و توجه بیشتر به تفکر مبارزه با ظلم و زورمندی و استکبار جهانی انجمن دوستی ایران و کوبا دومین همایش فرهنگی هنری ایران و کوبا را در تاریخ 16 و 17 اسفندماه از ساعت 15 الی 19 در فرهنگسرای ارسباران (هنر) برگزار خواهد کرد.

برنامه های این همایش شامل نمایش فیلم، شعرخوانی، سخنرانی و... می باشد.

جایزه نخست دو سالانه هنر آسیا

برای ایران

جایزه نخست دوازدهمین نمایشگاه دو سالانه هنر آسیایی که در بنگلادش در حال برگزاری است به صداقت جباری کلخوران، هنرمند ایرانی رسید.

در این نمایشگاه که با حضور نخست وزیربنگلادش و مقامات سیاسی، علمی و فرهنگی داخلی و خارجی در تالار عثمانی داکا برگزار شد، 152 هنرمند از 32 کشور جهان از تازه های آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین 450 اثر هنری را به نمایش گذاشته اند. یک گروه سه نفره از ایران نیز در این نمایشگاه شرکت نمودند که اثر اسماءالحسنی جباری کلخوره موفق به کسب جایزه نخست شد.