آرشیو چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۲
اخبار کشور
۱۴

دکتر محمود احمدی نژاد اعلام کرد: تغییر در نحوه فعالیت سفارتخانه های ایران

رئیس جمهور با تاکید بر این که کشور متعلق به گروهی خاص نیست گفت: در دولت نهم هیچ امر پنهان، دوگانه و ویژه ندارم.

دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: با توجه به رهنمود امام خمینی(ره) طوری در جلسات تصمیم می گیریم که آشکارا نیز بتوانیم آن را بگوییم زیرا معتقدیم همه کارها باید دست مردم باشد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به این که کالاهای صادراتی ایران باید مایه آبروی کشور باشد گفت: روابط اقتصادی به ویژه صادرات به کشورهای مختلف از اولویت های روابط بین ملت ها و پشتوانه دولت ها است.

وی همچنین تصریح کرد: این روابط همچون نخ های باریکی است که در مجموع به طناب هایی ضخیم تبدیل می شود که بدخواهان نظام اسلامی نمی توانند آن را پاره کنند.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به این که دولت در تلاش برای تغییر نحوه فعالیت سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران است افزود: سفیران کشورمان باید رصدکننده اوضاع اقتصادی محل ماموریت و حامی، مشاور و تامین کننده منافع صادر کنندگان ایرانی باشند.

رئیس جمهور با استقبال از پیشنهاد نمایندگان صنعت کشور برای استفاده از روابط اتاق های بازرگانی در زمینه پیشبرد مسائل هسته ای گفت: دولت آماده است از تمام ظرفیت های صنعتگران و بازرگانان کشور برای اعتلای ایران اسلامی استفاده کند.

رئیس جمهور با تاکید بر این که صاحبان صنایع و تولیدکنندگان باید آسیب های بخش تولید و صنعت را شناسایی کنند گفت: دولت آماده است در قالب گروهی مشترک با حضور نمایندگان وزارتخانه های مرتبط و اتاق های بازرگانی و تولیدکنندگان و صنعتگران موانع توسعه فعالیت های بخش غیردولتی را بررسی و رفع کند.

دکتر احمدی نژاد افزود: برای حرکت رو به جلو و پیشرفت و تحقق شعار ما می توانیم باید موانع قانونی، اداری و رفتاری رفع شود.