آرشیو چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۲
اخبار اقتصادی
۴

وزیر راه و ترابری خبر داد: پیشرفت 8 درصدی آزاد راه تهران - شمال در 8 سال

وزیر راه و ترابری گفت: اغلب طرح ها از نظر زمان بندی به دلیل تنگناهای مالی یا محاسبات خوش بینانه، عقب مانده است.

محمد رحمتی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با اشاره به اینکه زمان بندی طرحها متناسب با بودجه مالی تنظیم می شود افزود: اغلب طرحها با مشکل پیمانکار و یا مشکل فنی مواجه نیستند، بلکه به دلیل مشکل کمبود اعتبار از زمان بندی اجرایی عقب افتاده اند.

وی اضافه کرد: بنابراین اجرای به موقع طرحها به تخصیص کافی و بموقع اعتبار بستگی دارد.

وزیر راه و ترابری به برخی طرحهایی که به موقع اجرا شده است، اشاره کرد و ساخت راه آهن بافق مشهد و پل غازیان را از نمونه هایی عنوان کرد که به دلیل توجه و تخصیص به موقع اعتبار حتی زودتر از زمان بندی به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین به آزاد راه تهران شمال که قرار بود در 5 سال به اتمام برسد اشاره کرد و گفت: این طرح بعد از 8 سال کمتر از 8 درصد پیشرفت داشته است و جزو طرح های نیمه تمام به شمار می رود که اگر نخواهیم همه مسیر آزادراه را بسازیم حداقل قطعه اول آن باید ساخته شود تا به بهره برداری برسد.

رحمتی در پاسخ به این سؤال که سهم وزارت راه و ترابری از 9500 طرح ملی ناتمام کشور چقدر است؟ گفت: آمار دقیق این طرحها را ندارم اما طرح و پروژه هر کدام تعریف جداگانه ای دارد.

وی به آزاد راه تهران مشهد که بیش از 10 سال است باند دوم آن در حال احداث است اشاره کرد و گفت: هر 20 تا 25 کیلومتری که از این طرح اجرا می شود، به بهره برداری می رسد. اما این نوع طرحها در حال بهره برداری است و نمی توان جزو طرحهای ناتمام به شمار آورد.