آرشیو چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۲
اخبار اقتصادی
۴

مدیرعامل بانک مسکن: فرم وام 3 میلیون تومانی اجاره مسکن هفته آینده منتشر می شود

فرم های تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به مستاجران کم درآمد آماده شده و بانک مسکن منتظر ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار برای انتشار و عملیاتی کردن آن از هفته آینده است.

حسن کاری مدیرعامل بانک مسکن در جمع خبرنگاران افزود: متقاضیان واجدشرایط برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن که سقف آن 3 میلیون تومان می باشد از هفته آینده پس از انتشار فرم های مربوطه در روزنامه های کثیرالانتشار می توانند همانند فرم تسهیلات خرید مسکن بدون مراجعه به بانک، فرم را تکمیل و سپس آن را با پست به صندوق بانک مسکن ارسال کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان واجدشرایط برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باید تحت پوشش بنیادشهید و امور ایثارگران کمیته امداد امام خمینی«ره»، سازمان بهزیستی و بازنشستگان، سازمان تامین اجتماعی، صندوق های بازنشستگی کشوری و لشگری باشند.

کاری خاطرنشان کرد: مبلغ قرض الحسنه متناسب با مساحت و نوع مسکن و حداکثر 30 میلیون ریال است که با معرفی و تضمین سازمان ها و نهادهای مزبور برای پرداخت ودیعه به متقاضیان اعطا می شود.

متقاضیان دریافت قرض الحسنه اجاره در شهرهای بزرگ باید در زمان معرفی به تایید نهاد معرفی از حداقل 10 سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا برخوردار باشند.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: نرخ کارمزد تسهیلات ودیعه مسکن معادل چهار درصد و مدت بازپرداخت آن پنج سال و به روش تقسیط پلکانی خواهد بود.

وی یادآور شد: «متقاضیان دریافت وام 10 میلیون تومانی خرید مسکن تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده مشخص و از آن تاریخ این وام پرداخت خواهد شد.»