آرشیو چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۲
اخبار خارجی
۱۶

13 کشته، حاصل ناآرامی در سه شهر عراق

درگیری و ناآرامی در سه شهر عراق، 13 کشته و ده ها مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ها، یک منبع وزارت کشور عراق از انفجار 2 خودروی بمب گذاری شده در بغداد و کشته شدن یک شهروند و جراحت پنج تن دیگر خبر داد.

همچنین براثر درگیری های شدید میان نیروهای پلیس و افراد مسلح ناشناس در منطقه «غزالیه» و «رسول اعظم» بغداد، دو فرد مسلح کشته و 10 مامور پلیس و یک غیر نظامی زخمی شدند. شهر کرکوک در شمال عراق هم شاهد حمله افراد مسلح به غیر نظامیان بود، که به مرگ یک پدر و دو فرزند وی منجر شد.

در شهر بصره واقع در جنوب عراق نیز افراد مسلح ناشناس و نیروهای نظامی انگلیسی درگیر شدند که براثر این درگیری ها، چهار غیر نظامی مجروح شدند.

از سوی دیگر، پلیس شهر «بعقوبه» اعلام کرد که در جریان درگیری های روز گذشته در این شهر، دو عراقی کشته و همین تعداد مجروح شدند.

چهار انفجار نیز روز گذشته در شهر حله واقع در جنوب عراق به وقوع پیوست که هنوز از تعداد تلفات احتمالی اطلاعی بدست نیامده است.

در حمله گسترده نیروهای آمریکایی به شرق فلوجه که بیشتر ساکنان آن قبیله «زویع» هستند دهها تن از ساکنان این مناطق بازداشت شدند.

به گفته شاهدان نیروهای آمریکایی با خشونت تمام خانه های عراقی ها را بازرسی و اثاثیه منازل را تخریب می کردند و شیشه های خانه ها را می شکستند.

وزارت کشور عراق در همین رابطه اعلام کرد: فرمانده لشکر ششم عراق که مسئولیت حفاظت از بغداد را به عهده داشت توسط یک تک تیرانداز در غرب بغداد کشته شد.

همچنین در حمله افراد مسلح ناشناس به منطقه «الصناعیه» بغداد 3 کارگر شیعه کشته شدند.

این افراد به رستورانی در این منطقه یورش بردند و این 3 کارگر را به گلوله بستند.