آرشیو چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۲
شهرستان ها
۱۱

استاندار فارس در نشست با وزیر مسکن و شهرسازی: منطقه تاریخی شیراز را احیا کنید

شیراز- خبرنگار کیهان:

استاندار فارس گفت: با وجود اجرای برخی کارهای مهم و اساسی در مراکز استان ها، به علت تنفیذ نشدن اختیارات مالی به مدیران استان و ناکارآمدی فرآیند اداری وقت و سرمایه به هدر می رود و فعالیت ها به کندی صورت می گیرد.

«سید محمد رضا رضازاده» در نشستی با وزیر مسکن و شهرسازی با انتقاد از این امر اظهار داشت: چرخه ای که در رفتن درآمدهای استانی به صورت متمرکز به مرکز و برگشت آن به مراکز استان ها انجام می شود نیز باعث هدر رفتن وقت و کندی در سیستم اداری شده است.

وی افزود: انتظار می رود 15 درصد از این درآمدها در مرکز صرف شود و 75 درصد باقی مانده به استان ها برگشت داده شود اما در عمل اینطور نیست.

وی گفت: علی رغم آنکه استان فارس به عنوان استانی برخوردار معرفی شده است ما هنوز شاهد محروم ماندن این استان از راه آهن و شبکه آزاد راه هستیم و در دل برخی ازمناطق استان محرومیت هایی وجود دارد که از محرومیت های کل کشور بیشتر است.

وی با اشاره به فرسودگی بافت تاریخی شیراز اظهار داشت: بافت تاریخی شیراز مرکز میراث فرهنگی وگردشگری این شهر بشمار می رود و باید سرمایه سرمایه گذاری بیشتری برای حفظ و نگهداری از آن صورت گیرد.

«رضازاده» افزود: این بافت که خاستگاه و جایگاه فلاسفه، شاعران و نام آوران فرهنگی بوده در حال تبدیل شدن به مخروبه ای است که ناهنجاری های فراوان را در خود جای داده است.

وی از وزیر مسکن و شهرسازی خواست تا تمهیدات لازم برای احیای منطقه تاریخی شیراز درنظر گرفته شود.