آرشیو چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۸
اخبار اقتصادی
۴

معاون وزیر ارتباطات: مخابرات به جای واگذاری سیم کارت اعتباری سیم کارت های پیش فروش شده را تامین کند

دولت به جای برنامه ریزی برای واگذاری سیم کارت های اعتباری دولتی بهتر است، برای واگذاری هشت میلیون سیم کارت پیش فروش شده، تلاش کند.

دکتر معصوم فردیس، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، در یک نشست خبری در پاسخ به این پرسش که آیا رگولاتوری موافق دخالت در عرصه واگذاری سیم کارت های اعتباری است، گفت: پیش فروش حدود 8 میلیون سیم کارت در کشور وظیفه سنگینی را برعهده شرکت دولتی مخابرات ایران گذاشته و شایسته است دولت بسترهای مخابراتی در این زمینه و دست یابی به استانداردهای لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که ظاهرا دولت به تعهدات خودش در خصوص اپراتور اعتباری در زمینه فرکانس مورد توافق در قرارداد عمل نکرده و اکنون تالیا را موظف به تغییر فرکانس کرده است، بدون تایید این مطلب اظهار داشت: در آن زمان این فضای فرکانس خالی شده بود و به همین خاطر این فضا در اختیار تالیا قرار گرفت.

وی، در عین حال اظهارات سیداحمد معتمدی، وزیر پیشین ارتباطات که در مراسم بهره برداری از پروژه تالیا در جمع خبرنگاران اعلام کرد، که بخشی از تاخیر در راه اندازی پروژه سیم کارت اعتباری به دلیل عدم تخلیه به موقع فضای فرکانسی از سوی دولت بود را رد کرد و گفت: چنین اظهاراتی معقول نیست.

وی، در خصوص سامان دهی وضعیت اپراتور دوم تلفن همراه نیز گفت: گزارش سه ماهه در خصوص فعالیت های این اپراتور مبنی بر اعلام کردن برنده مناقصه و ایجاد شبکه تهیه و فرستاده شده است.

دکتر فردیس، با اشاره به دو شرکت داخلی و یک شرکت خارجی برنده مناقصه اپراتور دوم، یادآور شد: طی هفته آینده برنامه ایجاد شبکه برندگان مناقصه اپراتور مشخص می شود.