آرشیو چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۸
اخبار ورزشی
۱۳

دادکان: خداحافظی بعد از جام جهانی قدمی: این موضوع رابررسی می کنیم

در حاشیه نشست دیروز مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، محمد دادکان رئیس این فدراسیون، اعلام کرد که پس از جام جهانی با فدراسیون فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

محمد دادکان در جمع حاضران در مجمع اظهار کرد: «از آنجا که شاید در پایان جام جهانی نتوانم بار دیگر چنین جمعی را تشکیل دهم، در همین جلسه اعلام می کنم که در پایان جام جهانی از فدراسیون فوتبال خداحافظی خواهم کرد.»

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: تحت فشار روحی و جسمی زیادی هستم و احساس می کنم که پیش از آن که نیاز به کنار رفتنم باشد، باید خودم کناره گیری کنم. در دوران مدیریتم از هیچ فردی دلگیر نیستم و بسیار خوشحالم که توانستم کاری برای فوتبال کشور انجام دهم. در حال حاضر بین مقام خادم و خائن قراردارم و می خواهم پیش از آن که خائن عنوان شوم فوتبال را ترک کنم. اما در دانشگاه می مانم و برای ورزش کشور تلاش می کنم. امیدوارم فرد جوانی جایگزین من شود. در حال حاضر پنجاه سال سن دارم و می خواهم کار را به دست فرد جوان تری بسپارم.

دادکان همچنین در مورد دیدارهای باقیمانده لیگ برتر و برخی اظهارنظرها در مورد آن که این مسابقات باید در سلامت کامل به پایان برسد نیز خاطرنشان کرد: همواره چنین بوده است. بی تردید فدراسیون تمام تلاش خود را انجام خواهد داد و کسانی که برخی شایعات و شائبه ها را مطرح می کنند، خودشان به دنبال ایجاد مسائل نادرست در فوتبال هستند.

اما رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی درخصوص استعفای رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در مورد خداحافظی احتمالی دادکان گفت، مجمع این فدراسیون باید تصمیم گیری کند.

مهدی قدمی با اعلام این مطلب افزود: دادکان بحث خداحافظی خود از فدراسیون را مطرح کرده است؛ ما نیز این موضوع را بررسی می کنیم.

قدمی خاطرنشان کرد: به طور قطع نظارت ما براساس ظرفیت فدراسیون هاست و البته در بحث تیم ملی دغدغه خاصی داریم. در واقع تمام تلاش ما این است که تیم ملی فوتبال ایران به نمایندگی از یک ملت 60میلیونی در جام جهانی موفق ظاهر شود و درست به همین دلیل است که از فدراسیون فوتبال خواسته ایم راهکارهای مناسب و متعددی را ارائه دهد.