آرشیو چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۸
اخبار ورزشی
۱۳

آری هان: پیشنهاد تیم ملی فوتبال ایران را رد نمی کنم

پس از ابراز تمایل مصطفی دنیزلی سرمربی ترک تبار پاس برای پذیرش هدایت تیم ملی فوتبال ایران این بار نوبت به آری هان رسیده است. سرمربی هلندی تیم فوتبال پیروزی گفت: اگر در آینده به من پیشنهاد مربیگری تیم ایران شود، به آن «نه» نمی گویم.

آری هان در پاسخ به این نکته که رسانه های خارجی اعلام کرده اند که شما برای تصدی سرمربی گری تیم ملی ایران راهی این کشور شده اید، تا پیروزی گفت: نه اصلا چنین مسئله ای نیست. من برای آمدن به ایران با محمدحسن انصاری فرد صحبت کرده ام و حتی وقتی با پیشنهادهای جدیدی مواجه شدم، زیر قولم نزدم و دیدید که طبق توافق انجام شده در زمان مقرر به تهران آمده و کارم را شروع کردم. با این حال طبیعی است که اگر در آینده به من پیشنهاد مربیگری تیم ایران شود، به آن نه نمی گویم.

وی در رابطه با صحبت های «اسکولاری» سرمربی تیم ملی پرتغال گفت: «اسکولاری» مرا خوب می شناسد و می داند که در صورتی که روی نیمکت تیم ملی ایران در جام جهانی بنشینم، حریف سرسختی برای او و تیم پرتغال به حساب می آیم. از این نظر او فکر می کند که من در جام جهانی آلمان، روبه روی وی قرار می گیرم.

سرمربی تیم پیروزی در رابطه با حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی گفت: با شناختی که از فوتبال ایران و لژیونرهایش دارم، معتقدم که تیم ملی ایران، تیم قوی است. نکته مهمی که در رابطه با این تیم وجود دارد، این است که باید همه دست به دست هم بدهند تا ایران از گروهش صعود کند. تصور می کنم ایران می تواند از این گروه صعود کند.

آری هان در ادامه با بیان این که باشگاه پیروزی محبوب و بزرگ است و وظیفه من رساندن تیم فوتبال این باشگاه به جایگاه اصلی اش است، درخصوص برنامه هایش در این زمینه گفت: می دانم که پیروزی طی چند سال گذشته وضعیت خوبی نداشته است. یکی از دلایل آمدنم به ایران هم همین بوده که تلاش کنم پیروزی را براساس نام و اعتبارش به شرایط خوب و مطلوب گذشته بازگردانم. بر این مبنا تلاش خواهم کرد مدرسه فوتبال هلند را در پیروزی پیاده کنم. چرا که خودم براساس این مکتب در فوتبال رشد و ارتقا یافتم.