آرشیو چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۸
اخبار خارجی
۱۶

محبوبیت رو به کاهش بوش

رئیس جمهور «بوش کوچک» هرگز تا به حال تا به این اندازه «نامحبوب» نبوده است!

درواقع، طبق نظرسنجی موسسه «گالوپ» که برای سی ان ان و روزنامه «یواس ای تودی» انجام گرفته، فقط 36درصد آمریکایی ها هنوز هم نحوه رئیس بودن جناب «بوش» را تایید می کنند و 60درصد می گویند اصلا هیچ جور قبولش ندارند و جناب رئیس جمهور آمریکا که ششمین سال ماموریتش را شروع کرده، هرگز تا این اندازه در نظرسنجی ها «ذلیل» نشده بود.

و حالا که دیگر چیزی به سومین سالگرد آغاز جنگ خلیج فارس نمانده، 60درصد آمریکایی ها معتقدند که اوضاع برای آمریکایی ها در عراق واقعا بد است، که این رقم 7 درصد بیشتر از نتیجه نظرسنجی مشابه در ماه ژانویه است! خلاصه اینکه، برای 57درصد آمریکایی ها اعزام نیرو به عراق اشتباه محض بوده و از دید 67درصد هم «بوش کوچک» هیچ طرحی برای عراق ندارد! و این ارقام، جناح جمهوریخواه «بوش کوچک» را که در نوامبر آینده باید از اکثریتش در انتخابات پارلمانی دفاع کند، کلی دستپاچه و نگران کرده است! و این در حالی است که، برای 61درصد رای دهنده های آمریکایی مسئله عراق مهمترین معیار انتخاب است!

و اگر همین الان قرار بود رای بدهند، 55درصدشان قطعا کاندیدای دموکرات منطقه شان را انتخاب می کردند! درواقع، از دید آمریکایی ها دموکرات های کشورشان تا آنجا که به امور اقتصادی و جنگ عراق مربوط می شود، در کنگره خیلی بهتر از جمهوریخواهان کار می کنند اما خوب، در زمینه مبارزه با تروریسم آنقدرها هم موثر نیستند! ناگفته نماند که نظرسنجی دیگری که نتایجش در 28فوریه در تلویزیون «سی بی اس» اعلام شد، میزان محبوبیت «بوش کوچک» را خیلی کمتر از اینها یعنی در اصل فقط 34درصد ذکر کرده بود.

¤ سرویس خارجی کیهان