آرشیو چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۸
اخبار خارجی
۱۶

یورش نظامیان صهیونیست به زندان اریحا برای ترور مبارزان فلسطین

درپی یورش ارتش صهیونیستی به زندان تشکیلات خودگردان در «اریحا»، «اسماعیل هنیه» در مورد هرگونه تلاش صهیونیست ها برای ترور دبیرکل زندانی جبهه خلق برای آزادی فلسطین هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از بیروت، هلی کوپترها، تانک ها و خودروهای نظامی اسرائیلی دیروز زندان «اریحا» را که «احمد سعدات»، دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، و شماری از مبارزان فلسطینی در آن به سرمی برند، محاصره کرده و از زندانبانان، که شامل انگلیسی ها و آمریکایی ها بودند، خواستند، محل را ترک کنند. اما، درپی فرار این زندانبانان، مبارزان فلسطینی درصدد حمایت از زندان برآمدند. براساس گزارش های تکمیلی، ارتش صهیونیستی برای تصرف زندان وارد عمل شد ولی به هدف خود نرسید و در این میان، یک فلسطینی به شهادت رسید و تعدادی نیز مجروح شدند. تا دیشب این زندان در دست فلسطینیان بود.

رژیم اسراییل درصدد است، پیش از آنکه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» قدرت را در دست بگیرد و «احمد سعدات» را آزاد کند، وی را به اسارت درآورده به زندان های خود منتقل کند.

مقام های سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی یکشنبه گذشته، احمد سعدات و سه نفر از یارانش را به مرگ تهدید کردند.

سعدات و سه عضو جبهه خلق برای آزادی فلسطین از ماه اوت سال 2002 (شهریور1381) به اتها ترور «رحبعام زئیفی»، وزیر گردشگری پیشین رژیم صهیونیستی، در زندان اریحا به سرمی برند.رحبعام از پایه گذاران حزب مولدیت (میهن) و از احزاب تندروی جناح راست رژیم صهیونیستی به شمار می رفت.«اسماعیل هنیه»، نخست وزیر منتخب حماس، به رژیم صهیونیستی در مورد هرگونه اقدام برای ترور «سعدات» و سایر زندانیان هشدار داد. به گزارش واحد مرکزی خبر، وی گفت: این اقدام اسرائیل، به طرز خطرناکی بحران را تشدید می کند. ما درباره ادامه چنین اقدامات مخربی، به ویژه درباره تلاش برای ترور «سعدات» و دیگر برادران مسلمان، هشدار می دهیم.