آرشیو چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۸
حوادث
۱۵

رئیس پلیس راه آهن کشور خبرداد: کاهش آمار سنگ پرانی به قطارها در سال 84

رئیس پلیس راه آهن کشور گفت: در سال 84 با فرهنگ سازی های به عمل آمده آمار سنگ پرانی به قطارهای مسافربری رجا 38 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

امیر رحمت الهی صبح دیروز در نشست خبری به مناسبت اقدامات و فعالیت های انجام شده این مرکز افزود: این پدیده زشت که عمدتا توسط برخی نوجوانان به طور عالمانه انجام می شود در سال های اخیر به یک خرده فرهنگ تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اما به دلیل ناآگاهی مجرمان از نوع جرم مرتکب شده پلیس قصد دارد تا نوعی پیشگیری نوین را با ارتباط برقرار کردن با اولیای مدارس و معتمدان محل در خصوص انجام نشدن این اعمال بکار گیرد.

وی همچنین از پیدا شدن و برجا ماندن چهار هزار و 614 مورد اشیاء و اموال مسافران در اثر بی توجهی در قطارها خبر داد و گفت: با پیگیری های به عمل آمده سه هزار و 993 مورد از این اشیاء بعد از احراز مالکیت مسترد شده است.

وی اضافه کرد: همچنین یکی دیگر از اقدامات این معاونت در سال 84 بازگرداندن 123 کودک فراری از منزل به خانواده ها و مراکز بهزیستی بوده که در کنار 38 مورد دستگیری افراد شرور و مزاحم با اعمالی از قبیل؛ قدرت نمایی، عربده کشی و مزاحمت نوامیس مردم یکی دیگر از اقدامات مهم این مرکز نام برد.

رحمت الهی همچنین با اعلام این مطلب که 4 هزار و 273 نفر در رابطه با مواد مخدر و جاسازی این مواد در قطار دستگیر شده اند گفت: مقدار 196 کیلوگرم انواع مواد مخدر از این متهمان کشف و ضبط شده که بزرگترین محموله این مواد به مقدار شش کیلو و 250 گرم هرویین خالص از دو نفر خانم در مسیر مشهد- تهران بوده است.

وی همچنین در ادامه با اعلام این موضوع که باندهایی از سارقان در مسیر راه آهن کشور اقدام به طرح دوستی و تعارف آشامیدنی های خواب آور برای سرقت وسایل و ملحقات مسافران کردند، گفت: 353 مورد سرقت های انجام شده در راه آهن اعم از داخل قطار، ایستگاه ها و طول خطوط کشف شده که اموال مال باختگان توسط ماموران پس از انجام مراحل قانونی بازگردانده شده است.

رئیس پلیس راه آهن اضافه کرد: سال 84 در مسیر خطوط راه آهن کشور مبلغ 31 میلیارد ریال وسایل و کالاهای قاچاق کشف و ضبط و تحویل گمرک کشور شده است که در این رابطه 154 متهم نیز دستگیر شده اند.