آرشیو چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۸
حوادث
۱۵

وزیر دادگستری: در سال 84 زمان رسیدگی پرونده ها در مراجع قضایی کاهش یافت

وزیر دادگستری گفت: با توجه به بخشنامه ها و دستورالعمل های رئیس قوه قضائیه در سال 84 شاهد کم شدن زمان رسیدگی پرونده ها در مراجع قضائی سراسر کشور بودیم.

به گزارش ایسنا، جمال کریمی راد در جمع خبرنگاران همچنین با اشاره به طرح های اجرا شده برای ارتقای امنیت اجتماعی در سال 84 به دستور آیت ا... شاهرودی در این زمینه اشاره کرد و افزود: براساس این دستور باید پرونده هایی که امنیت اجتماعی را مخدوش می کند سریعا رسیدگی و در موردشان تصمیم گیری شود.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره بر عملکرد شوراهای حل اختلاف سراسر کشور در سال 84 خاطرنشان کرد: از 18 هزار شورای حل اختلاف فعال، 3 میلیون و 800 هزار پرونده وارد این شوراها شده که 3 میلیون و 600 هزار پرونده مختومه شده است.

وی اظهار داشت: در سال 84 به طور کلی از میان 3 میلیون و 150 پرونده وارد شده به شوراهای حل اختلاف 3 میلیون پرونده مختومه شده است که هم کیفیت رسیدگی متحول شده و هم صلح و سازش افزایش یافته است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که در مورد آخرین نتایج بررسی سانحه هواپیمای سی 130 سؤال کرد افزود: پرونده در مرحله بازرسی است. کریمی راد اولویت های سال 85 دستگاه قضایی را ارایه لایحه آیین دادرسی کیفری، لایحه اصلاح ساختار تشکیلات دادگستری ها و دیوان عالی کشور، ارایه لایحه جرم سیاسی، قضازدایی، کاهش جمعیت زندانیان، آموزش شهروندان در مسایل حقوقی و قضایی،حق دفاع برای شهروندان، تبیین شان و منزلت قاضی و مرزبندی بین مدیران قضایی و اداری قوه قضائیه دانست.