آرشیو چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۸
حوادث
۱۵

در جلسه شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه تاکسی در سال 85تصویب شد

لایحه تعیین نرخ کرایه انواع تاکسی در شهر تهران در سال 85روز گذشته در جلسه شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان تصویب نرخ کرایه تاکسی ها در تهران گفت: نرخ کرایه انواع تاکسی خطی در شهر تهران برای سال 85براساس نرخ 6 ماهه دوم سال 84که سازمان تاکسیرانی و ناظران شورای اسلامی شهر تهران بررسی کرده بود، با تغییرات اندکی در نرخ ها به تصویب رسید.

مهدی چمران با تاکید بر این که نرخ کرایه تاکسی ها افزایش چندانی نخواهد داشت، گفت: بعد از اجرای قانون بستن کمربند ایمنی در صندلی جلو و غیرقانونی بودن سوار شدن دو مسافر، رانندگان تاکسی نرخ های جدیدی را طی نیمه دوم سال 84، از مسافران دریافت می کردند که لایحه پیشنهادی سازمان تاکسیرانی نیز برای تعیین نرخ کرایه تاکسی ها بر مبنای همین تغییرات بوده که بعد از بررسی و تعدیل در برخی خطوط، نرخ کرایه با کمترین افزایش تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکسی های گردشی، نارنجی رنگ که تاکسیمتر دارند نیز تا چهار ماه بعد از سال براساس نرخ تاکسی های خطی از شهروندان کرایه دریافت می کنند ولی بعد از تنظیم و به روز شدن تاکسیمترها کرایه هایشان براساس تاکسیمتر تعیین و دریافت می شود.

وی گفت که به علت حل مشکل پول خرد در برخی خطوط افزایش نرخ را شاهد خواهیم بود، البته این افزایش در خطوط و مناطق متفاوت است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: نرخ کرایه تاکسی های ترمینال ها، اتوبوسرانی، راه آهن، فرودگاه و تاکسی های تلفنی داخل و خارج شهر نیز با افزایش تعیین شده به تصویب رسید. چمران همچنین با اشاره به غیرقانونی بودن افزایش نرخ کرایه تاکسی در شب عید گفت: نرخ های جدیدی که این روزها، رانندگان تاکسی به بهانه شب عید از شهروندان می گیرند غیرقانونی است.