آرشیو چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۸
حوادث
۱۵

رئیس بنیادشهید و امورایثارگران: دستگاه ها قوانین ایثارگران را به موقع و بی درد سر اجرا کنند

معاون رئیس جمهوری اعلام کرد: با توجه به میانگین سنی 42 سال برای جانبازان و آزادگان، 26 سال فرزندان شهداء، 46 سال همسران شهداء و 70 سال والدین شهدا فرصت زیادی برای نظام مند کردن و سرعت بخشیدن به خدمات رسانی این قشر در اختیار نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران حسین دهقان، رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران در جلسه شورای مشاوران وزرا و استانداران سراسر کشور در امور ایثارگران افزود: در رسیدگی به نیازهای جامعه ایثارگری، نگاه آینده نگر کمتر مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به این که جامعه ایثارگری احساس می کنند جامعه و مسئولان آنها را متعلق به دوره زمانی خاصی می دانند، گفت: بسیاری از خواسته های مادی جامعه ایثارگری ناشی از احساس فراموش شدگی است.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه بالا بردن هزینه های اجتماعی خدماتی به ایثارگران به انزوای جامعه ایثارگری و احساس جدایی از متن جامعه منجر شده است تاکید کرد: باید در سطح ارائه خدمات و امور معیشتی مطمئن باشیم حداقل های ضروری یک شهروند را با لحاظ شرایط خاص ایثارگر تامین کرده ایم تا با احیای امتیازات معطل مانده، تسکین و اعتماد را به جامعه ایثارگری منتقل کنیم.

وی با تاکید بر لزوم گسترش سطح پوشش خدمات رسانی در جامعه ایثارگری گفت: در بهترین سطح عملکرد، تامین مسکن ایثارگران تا سال 82 تنها حدود 25 هزار نفر را شامل می شد، در حالی که شش ماهه دوم سال 83 این تعداد به 30 هزار، در سال جاری به 40 هزار و در سال آینده به 50 هزار نفر افزایش خواهد یافت.