آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۰
فرهنگ و هنر
۱۶

آغاز بهار تئاتر شهر از 25 فروردین

مجموعه تئاتر شهر فعالیتهای خود را در سال جدید از 25 فروردین ماه و با اجرای شش نمایش آغاز می کند. تالار اصلی این مجموعه، میزبان نمایش دشمن مردم نوشته هنر یک ایبسن به کارگردانی اکبر زنجانپور خواهد بود. این نمایش درباره دکتر استوکمان است که در شهر کوچکی در نروژ زندگی می کند. در این شهر چشمه های آب گرمی وجود دارد، استوکمان به شهردار پیشنهاد می دهد که حمام های آب گرم تاسیس کنند اما شهردار نمی پذیرد و...

به گزارش ایسنا در این نمایش بازیگرانی همچون اکبر زنجانپور، کاظم هژیر آزاد، فرنوش آل احمد، سیامک صفری، پرستو گلستانی، سینا رازانی و... به ایفای نقش می پردازند. در تالار چهارسو نیز نمایش، تیغ و ماه به کارگردانی آتیلا پسیانی اجرا می شود.

این نمایش، قسمت سوم گنگ خوابدیده است که علاوه بر پسیانی، پسرش خسرو نیز در آن به ایفای نقش می پردازد. تالار قشقایی، اما، شاهد اجرای همزمان دو نمایشنامه تک پرده یی از اکبررادی خواهد بود که هر دو توسط میکاییل شهرستانی کارگردانی می شوند. دو نمایشنامه شب بخیر جناب کنت و آهنگهای شکلاتی توسط گروه تئاتر شالیزه در این تالار اجرا خواهد شد.

تالار سایه نیز در روزهای پایانی فروردین، شاهد اجرای نمایش سکوت به کارگردانی حسین مهکام خواهد بود که جزو تئاترهای معناگرا است.

تالارهای نو و شماره 2 نیز بزودی شاهد اجرای نمایش های موفق شهرستانی خواهند بود.

نمایش «وقتی فرشته خواب سنگ می بیند» به کارگردانی علی نرگس نژاد در تالار شماره 2 اجرا خواهد شد، این نمایش درباره مردی است که مجسمه یی را در دستان خویش می بیند که نشانی است از سفر او می خواهد مجسمه را بفروشد اما همسرش قصد دارد مجسمه را به جای خود بازگرداند تا خواب هایش آرام گیرند. همچنین در تالار نو نمایش آواز ستاره ها به نویسندگی و کارگردانی مهرداد خرمن بیز اجرا می شود.