آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۷۲۸
شهر
۲۷

فرمانده ناجا: تصادفات جاده ای در نوروز 323 کشته بر جای گذاشت

گروه اجتماعی: «در تصادفات جاده ای نوروز امسال 323 نفر در صحنه کشته شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد کاهش یافته است.»فرمانده نیروی انتظامی روز گذشته در یک نشست خبری درخصوص اقدامات نوروزی ناجا با بیان این مطلب گفت: در تعداد مجروحان نیز به نسبت مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش داشتیم.سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه در نوروز امسال با کاهش 15 درصدی سرقت مواجه بودیم گفت: در حوزه وقوع سرقت با کاهش 30 درصدی سرقت منازل مواجه شدیم. این در حالی است که وقوع سرقت نسبت به نوروز سال گذشته 15 درصد و نسبت به روزهای عادی سال 84، 23 درصد کاهش داشته است.

به گفته وی در نوروز امسال شرارت، نزاع و درگیری 9 درصد کاهش و مزاحمت 6 درصد کاهش یافته است.فرمانده ناجا با اعلام اینکه تماس مردم با پلیس 110، 4 درصد رشد داشته گفت: طی ایام نوروز یک میلیون و 155 هزار تماس با پلیس 110 گرفته شده است که 36 هزار و 500 تماس مربوط به جاده های کشور بوده است.سردار احمدی مقدم افزود: در نوروز امسال میزان رضایتمندی مردم از پلیس 5/3 درصد نسبت به سال گذشته ارتقا یافته یعنی این میزان به 5/94 درصد رسیده است.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری درخصوص آخرین اخبار حادثه تروریستی زاهدان که منجر به کشته شدن 22 نفر از هموطنانمان شد گفت: آخرین پیگیری برای دستگیری تروریست ها که احتمالا به کشور افغانستان و از آنجا نیز به پاکستان متواری شده اند با رایزنی های دیپلماسی و از سوی مقامات وزارت اطلاعات و امور خارجه انجام می شود.وی درخصوص آخرین وضعیت 7 گروگان این حادثه گفت: تحقیقات پیرامون این موضوع نیز ادامه دارد. فرمانده ناجا در پایان وقوع هرگونه قتل و سرقت در منطقه زلزله زده لرستان را رد کرد.