آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۱
حوادث
۱۱

علی رغم دستگیری و محکومیت سارق موزه فرشچیان؛

اثری از آثار مسروقه استاد فرشچیان به دست نیامده است

هنوز سرنوشت آثار استاد محمود فرشچیان که حدود 9 ماه پیش از موزه فرشچیان در مجموعه کاخ موزه سعدآباد، سرقت شده است، مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، یکی از خدمه این موزه در ساعت خلوتی موزه، آثار طراحی این هنرمند نقاش و مینیاتوریست را از قاب جدا کرده و به سرقت برده است.

با گذشت حدود 9 ماه از این اتفاق، هنوز ردی از آثار به دست نیامده است. مدیر موزه فرشچیان در این باره توضیح داد که متهم دستگیر و حکم او به اتهام سرقت آثار صادر شده و وی طی ماه های گذشته نیز در حبس بسر برده، اما تاکنون آثار ازسوی وی بازگردانده نشده و محل آنها را نیز بازگو نکرده است. به گفته عمادی، این کارمند سابق موزه، فردای همان شبی که آثار را به سرقت برده، دستگیر و بازداشت شده است. وی عنوان کرد که متهم می گوید نمی دانم آثار کجاست! و جوابی در این رابطه نمی دهد.

عمادی تاکید کرد که کارها طراحی های ساده یی بودند که در انبار نگهداری می شدند.

رییس کاخ موزه سعدآباد نیز در این باره گفت با جدیت و دقت از طریق مراجع قضایی پیگیر جریان هستیم.

این مقام مسوول سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به محکومیت شش ماهه متهم به سرقت، اظهار کرد: تا وقتی آثار بازگردانده نشوند، متهم در حبس می ماند.

به گفته او خدمه موزه فرشچیان، تنها با هماهنگی و نظارت مدیریت موزه، برای نظافت، امکان راهیابی به انبار را دارند. وی درباره چگونگی ورود این متهم به انبار موزه که در پی آن، سرقت صورت گرفته است، سخنی نگفت و تنها اظهار کرد که کارها حتی در قاب نبوده و لای مقوا نگهداری می شدند. این درحالی است که یک فرد مطلع، از بر دیوار بودن برخی از آثار خبر داد.