آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۲
حوادث
۱۱

شبکه خانوادگی سرقت خودرو متلاشی شد

با دستگیری سرکرده سابقه دار باند خانوادگی که یک ساعت پس از سرقت خودروها در تهران، آنها را در ورامین اوراق می کردند، سایر اعضا نیز شناسایی و دستگیر شدند.

در پی اعلام گزارشی به مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر اینکه یک دستگاه اتاق خودروی پیکان حوالی فرودگاه «فضلی» عسگرآباد رها شده، بلافاصله اکیپی از عوامل انتظامی ورامین برای بررسی موضوع به محل مورد نظر رفتند.ماموران پلیس با حضور در محل و مشاهده اتاق پیکان متوجه شدند، این اتاق مربوط به خودرویی است که در همان روز حین گشتزنی در یکی از کوچه های خیابان «دلیری» ورامین مشاهده کرده اند، از این رو پیگیری موضوع در دستور کار اکیپی از ماموران آگاهی ورامین قرار گرفت و تحقیقات پلیسی در این باره آغاز شد.

سرانجام در ساعت 30:1 دقیقه بامداد دیروز، ماموران با مراجعه به خیابان دلیری (همان منطقه یی که خودرو را پیش از این مشاهده کرده بودند) و انجام بررسی های لازم دریافتند که این خودرو اوراقی بوده است. به این ترتیب با هماهنگی مقام قضایی و انجام تحقیقات پلیسی از اهالی محل در ساعت دو بامداد مشخص شد فردی به نام «غلامرضا د» از سارقان سابقه دار اقدام به سرقت و سپس اوراق کردن خودروها می کند، از این رو بلافاصله ماموران اقدام به دستگیری متهم در منزلش کردند. همچنین در بازرسی از مخفیگاه وی، قطعات متعدد خودروهای مسروقه به دست آمد و متهم در بازجویی های فنی پلیسی اعتراف کرد: به همراه باجناقم به نام «محمد م» و برادر همسرم به نام «جواد ب» اقدام به سرقت خودرو از تهران و بلافاصله اوراق کردن آنها در ورامین می کردیم.

غلامرضا همچنین به ماموران گفت پلاک، اتاق و شاسی خودروهای مسروقه را در مناطق نامعلومی معدوم می کرده و سایر لوازم خودرو را با قیمت پایین در تهران به فروش می رسانده اند.