آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۹
ایران
۲

مهدی کروبی: برای اجماع اصلاح طلبان تاکنون برنامه یی نداشته ایم

مهدی کروبی درباره اجماع اصلاح طلبان در انتخابات خبرگان و شوراها تصریح کرد: ما خود در انتخابات شرکت خواهیم کرد و تاکنون برای اجماع اصلاح طلبان برنامه یی نداشته ایم.

به گزارش ایسنا، دبیر کل حزب اعتماد ملی در حاشیه جلسه ماهانه «اصلاح طلبان و روشنفکران» در منزل عبدالله نوری افزود: انتخابات خبرگان و شوراها طبق برنامه از پیش تعیین شده در سال جاری برگزار می شود و امیدواریم انتخابات خوب و پرشوری با حضور همه چهره ها و گروه ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: ان شاءالله با سعه صدر بویژه در انتخابات خبرگان، بستر شرکت شخصیت ها و گرایش های مختلف روحانی ایجاد شود.

کروبی تاکید کرد: حزب اعتماد ملی هم به عنوان یک حزب جدید و برای نخستین بار در انتخابات شرکت می کند؛ هم در انتخابات شوراها و هم در خبرگان حضور جدی خواهد داشت و مصمم به شرکت است.

بر اساس این گزارش، نخستین جلسه ماهانه «اصلاح طلبان و روشنفکران» در سال جدید، پنجشنبه شب گذشته با حضور برخی از شخصیت های سیاسی از جمله مهدی کروبی، سیدمحمد علی ابطحی و موسوی لاری در منزل عبدالله نوری برگزار شد.

در این مراسم حسن یوسفی اشکوری طی سخنانی پیرامون فلسفه عقل و وحی و همچنین انواع وحی مطالبی را بیان کرد.

در پایان این سخنرانی دعای کمیل قرائت شد.

همچنین علی یعقوبی، مسوول روابط عمومی حزب اعتماد ملی با اشاره به جلسه پنجشنبه شب دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی به خبرنگار ایلنا، گفت: دبیر کل این حزب ضمن تاکید بر آمادگی حزب اعتماد ملی به شرکت در انتخابات خبرگان و شوراها، عنوان کرد که حزب ما کم کم از سوی برخی مورد تهاجم قرار می گیرد.

به گفته یعقوبی، کروبی اظهار داشته است که علت هجمه ها این است که حزب اعتماد ملی به عنوان یک تشکیلات سیاسی جای خود را در جامعه باز می کند و کم کم اقبال عمومی به حزب بیشتر می شود.

وی افزود: آقای کروبی تاکید داشت که ما در این شرایط باید فارغ از درگیری های سیاسی، با جدیت، تلاش و برنامه ریزی، کار خود را انجام بدهیم و کمیته ها و دفاتر حزب باید با تشکیل جلسات پی در پی برای پیشبرد اهداف حزب تلاش نمایند.

یعقوبی تصریح کرد: کروبی در این جلسه گفت که ما با هیچ کدام از گروه های سیاسی عناد و دشمنی نداریم اما از آنها می خواهیم که بگذارند ما کار خودمان را انجام دهیم.