آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۹
ایران
۴

بشار اسد: سوریه در ترور رفیق حریری بی گناه است

رییس جمهوری سوریه بر بی گناهی کشورش در ماجرای ترور رفیق حریری تاکیدکرد.

به گزارش ایلنا، «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه گفت که کشورش هیچ ارتباطی با ترور «رفیق حریری» نخست وزیر پیشین لبنان ندارد و سوریه بیشترین خسارات از این حادثه تروریستی را متقبل شده است. »اسد که با شبکه تلویزیونی «کواترو»ی اسپانیا گفت وگو می کرد، اضافه کرد که سوریه در این ماجرا بی گناه است و هیچ ارتباطی با این حادثه تروریستی ندارد. رییس جمهوری سوریه همچنین از جامعه جهانی خواست تا دولت جدید فلسطین را قبول کند، دولتی که ملت فلسطین در انتخاباتی دموکراتیک، آن را برگزید.

اسد افزود: «دمشق با بازرسان کمیته بین المللی حقیقت یاب ترور حریری همکاری می کند و تنها نتیجه آن این است که سوریه هیچ گونه ارتباطی با این ترور ندارد.»

اسد با رد اینکه سوریه هیچ اقدامی برای جلوگیری از عبور تروریست ها به عراق انجام نمی دهد، گفت: «سوریه مانع از عبور یک هزار و 600 تروریست به عراق شد و این به معنی آن است که سوریه در این زمینه بسیار فعال است البته باید از دو طرف مرزهای مشترک سوریه و عراق کنترل شود، در حالی که هم اکنون تنها نظامیان ارتش سوریه در این مرز مشترک مستقرند.وی ادامه داد: «امریکا چگونه از سوریه می خواهد که مرزهای خود با عراق را بطور کامل کنترل کند در حالی که خود نمی تواند مرزهای مشترک با مکزیک را بطور کامل کنترل کند.»