آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۹
حوادث
۱۱

سارق حیله گر، سرانجام به دام پلیس افتاد

یک سارق حرفه یی خودرو با تلاش ماموران انتظامی گیلان دستگیر شد.

ماموران آگاهی شهرستان لنگرود پس از دریافت پرونده یی مبنی بر اغفال رانندگان و سرقت خودروی آنان از سوی یک سارق حرفه یی، بلافاصله تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد، متهم به نام اسماعیل از سال 82 تاکنون به شیوه های مختلف خودروهای سواری را به صورت دربستی کرایه و سپس به شمال می آورد و پس از ایجاد رابطه دوستانه و به بهانه خرید شیرینی، میوه، سیگار و... رانندگان را بیرون از خودرو می کشاند و در یک فرصت مناسب با خودروی آنان متواری می شود.

اطلاعات به دست آمده نشان داد: متهم از شهرستان های شیراز، رباط کریم، شهریار، اسلامشهر، قزوین، تنکابن، چالوس، آمل، رشت، آستانه، کیاشهر، انزلی، فومن، صومعه سرا و لنگرود خودروهای دربستی را کرایه و با شیوه های حیله گرانه خود نسبت به ربودن آنها اقدام کرده است.

در این راستا حدودا دو ماه قبل همسر متهم به همراه دامادش به نام رضا و فردی به نام بهرام به اتهام همدستی با متهم دستگیر و از آنان مقداری لوازم خودرو، دوربین فیلمبرداری، ارگ و اکو کشف و ضبط شد.

کارآگاهان آگاهی پس از به دست آوردن اطلاعات از متهمان دستگیر شده و تعقیب و مراقبت های مداوم خود سرانجام محل اختفای متهم اصلی به نام اسماعیل را در شهرستان کرج شناسایی و با اخذ نیابت قضایی و با استفاده از شیوه های پلیسی و اطمینان از حضور متهم در منزل، وی را در حال خواب دستگیر و به آگاهی لنگرود منتقل کردند.

هم اکنون تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری دیگر همدستان متهم همچنان ادامه دارد.