آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۹
حوادث
۱۱

جاسازی بیش از 20 میلیون تومان کالای قاچاق در یک اتوبوس مسافربری

ماموران تجسس کلانتری پایانه غرب موفق به کشف 150 رسیور ماهواره و 180 جعبه رانی غیر بهداشتی که در یک اتوبوس مسافربری جاسازی شده بود، شدند.

روز 4 اردیبهشت ماه سال جاری، ماموران تجسس کلانتری 209 «ترمینال غرب» در جریان قاچاق اجناس غیر مجاز از شهرستان «شاهین دژ»)توابع استان آذربایجان غربی (به تهران قرار گرفتند و دریافتند این اجناس در یک اتوبوس مسافربری ولوو جاسازی شده است. بدین ترتیب تحقیقات پلیسی برای شناسایی اتوبوس مورد نظر آغاز شد تا اینکه یک روز بعد ماموران موفق به شناسایی اتوبوس شدند. این در حالی بود که اتوبوس ولوو در پی تخلیه مسافران در حال خروج از ترمینال برای تخلیه اقلام قاچاق بود که سرانجام از سوی ماموران متوقف شد و برای انجام بازرسی فنی به اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی تهران انتقال یافت.

در پی بازرسی به عمل آمده از اتوبوس توقیف شده که چهار ساعت به طول انجامید، 6 قسمت از اتوبوس شناسایی شد که 150 دستگاه رسیور و 180 جعبه رانی غیربهداشتی و غیر مجاز در آنجا جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد. سرهنگ قاسمی معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی تهران با اعلام اینکه ارزش ریالی اقلام قاچاق بیش از 20 میلیون تومان است، گفت: تحقیقات پلیسی برای شناسایی فروشنده و خریدار اجناس ادامه دارد. در این میان راننده اتوبوس