آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۹
حوادث
۱۱

پسر 8 ساله پس از 2 ماه از چنگ گروگانگیران آزاد شد

گروه حوادث: کارآگاهان پلیس آگاهی تهران موفق شدند پسربچه یی را که 2 ماه در چنگ آدم ربایان اسیر بود، به خانواده اش بازگردانند.

به گزارش خبرنگار ما، روز 25 اسفندماه سال گذشته مردی به ماموران نیروی انتظامی مراجعه کرد و گفت، آدم ربایان پسر 8 ساله اش را منطقه دروازه غار ربوده و برای آزادی او تقاضای 11 میلیون تومان پول نقد کرده اند. پدر این کودک گفت: آدم ربایان گفته اند در صورتی که پلیس وارد ماجرا شود پسرم را به قتل می رسانند. پس از اظهارات این مرد بلافاصله ماموران تحقیقات نامحسوس خود را در این خصوص آغاز کردند، آنها ابتدا تلفن های پدر این پسربچه را تحت کنترل درآوردند و مشخص شد، پدر این کودک 8 ساله بتازگی با چند نفر معامله یی 11 میلیون تومانی انجام داده که بر سر این معامله اختلافاتی داشته است. ماموران در ادامه برای دستگیری آدم ربایان آموزش های لازم را به پدر بچه دادند و از او خواستند با گروگانگیران قرار ملاقات بگذارد. پس از این قرار ماموران محل ملاقات را تحت کنترل درآوردند، اما آدم ربایان سر قرار حاضر نمی شدند و دیگر خبری از آنها به دست نیامد. تا اینکه بعد از حدود 2ماه بار دیگر آدم ربایان با پدر کودک 8 ساله تماس گرفتند و بار دیگر برای تحویل گرفتن پول درخواستی و آزادی پسربچه با وی قرار ملاقاتی در منطقه دروازه غار ترتیب دادند.

پس از این تماس بلافاصله ماموران محل قرار را تحت کنترل درآوردند و هنگامی که یکی از گروگانگیران به همراه پسر ربوده شده به محل آمده بودند،جوان آدم ربا را دستگیر و کودک گروگان گرفته شده را آزاد کردند.

به این ترتیب مرد گروگانگیر تحت بازجویی قرار گرفت و گفت با همدستی 3 تن دیگر این آدم ربایی را انجام داده است. با اعترافات این متهم یکی دیگر از آدم ربایان نیز دستگیر شد و تحقیقات برای به دام انداختن 2 گروگانگیر فراری ادامه دارد.