آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۹
اقتصاد نو
۱۲

وزیر بازرگانی تاکید کرد: حمایت جدی از کشاورزان در بخش بازرگانی

گروه اقتصادی: وزیر بازرگانی گفت: اگر خرید گندم با قیمت جهانی انجام می شد و حمایت دولت و بخش بازرگانی در این زمینه دخیل نبود امروز شاهد رشد گندم نبودیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت بازرگانی، میرکاظمی که در گردهمایی سراسری و در میان مدیران شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت های تابعه سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود:امروز باید با برنامه ریزی در بازرگانی داخلی و خارجی و تولید متناسب و پاسخگویی موثر به تولیدات داخلی، محصولات را به سمت بازارهای جهانی هدایت کنیم.

میرکاظمی گفت: دغدغه وزارت بازرگانی در بخش داخلی باید توسعه محصولات داخلی، چگونگی صدور، شناخت کشورهای واردکننده این محصولات و در انتها برنامه ریزی برای ایجاد تعامل با ضوابط و مقررات بین المللی باشد.

وی با تاکید بر تغییر نگاه سنتی به مدرن، خطاب به مدیران شرکت بازرگانی دولتی ایران و اعضای هیات مدیره، تدبیر، بهبود بخشیدن به روش ها، رویکردها و خلاقیت و نوآوری را در مورد کالاهای اساسی و ایجاد فضای مناسب برای عرضه این محصولات در سطح کشور بسیار ضروری دانست.

وی با اشاره به حرکت اخیر شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص خرید نقدی گندم از کشاورزان در سال 85 که با همکاری بانک ملت انجام می شود، خواستار ادامه روند این حرکت و استفاده از ابزارها و فناوری های روز در ایجاد یک سیستم مجازی در این زمینه شد.

میرکاظمی همچنین با اشاره به تامین کالاهای اساسی و مشکلات مربوط به اعلام کالابرگ در تنظیم بازار، خواستار توزیع کالا تا پایین ترین سطح و در روستاهای دورافتاده و پیگیری این موضوع توسط مدیران ذیربط شد.